ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

تویوتا پرفروش‌ترین خودروساز دنیا در سال 2021 شد؛ تداوم شکست‌ناپذیری برند محبوب ژاپنی

خودروسازان در سال 2021 با چالش‌های متعددی روبرو بودند. بدون شک بروز اختلال در زنجیره تامین و کمبود جهانی تراشه اصلی‌ترین چالش موجود بود که تقریبا دامنگیر تمامی برندها شد. اما در این بین، تویوتا ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۲ بهمن ۱۴۰۰ | ۱۸:۴۵

خودروسازان در سال 2021 با چالش‌های متعددی روبرو بودند. بدون شک بروز اختلال در زنجیره تامین و کمبود جهانی تراشه اصلی‌ترین چالش موجود بود که تقریبا دامنگیر تمامی برندها شد. اما در این بین، تویوتا در مدیریت چالش‌ها عملکرد بسیار بهتری داشته، چرا که این برند ژاپنی به عنوان پرفروش‌ترین خودروساز دنیا در سال 2021 دست پیدا کرده است.

تویوتا پرفروش‌ترین خودروساز دنیا در سال 2021

آنطور که تویوتا اعلام کرده، این کمپانی موفق به تحویل 10,495,548 خودرو در سال گذشته است. این رقم در مقایسه با سال 2020 از رشد 10.1 درصدی حکایت دارد. پس از تویوتا، گروه فولکس واگن با فروش 9,305,000 خودرو در رتبه دوم ایستاده است. برخلاف تویوتا، این گروه بزرگ با افت فروش مواجه شده و آمار آن در مقایسه با سال 2020 برابر با 4.5 درصد افت دارد.

تویوتا در بیانیه مطبوعاتی خود تاکید کرده آثار منفی کووید 19 در سال 2021 بسیار خفیف‌تر از سال 2020 بوده است. به همین جهت این کمپانی توانسته آمار فروش خود را بهبود ببخشد. اگرچه وضعیت نسبت به اوایل شروع کرونا تا حد زیادی بهبود یافته، اما نمی‌توان با قاطعیت درباره رفع شدن کامل مشکلات مربوط به زنجیره تامین در یازده ماه آینده صحبت کرد.

تویوتا پرفروش‌ترین خودروساز دنیا در سال 2021

اما فولکس واگن بجای آمار کلی، روی آمار فروش خودروهای برقی مانور می‌دهد. این گروه چند ملیتی، به واسطه برندهای پرتعداد خود توانسته 452,900 خودروی الکتریکی در سرتاسر جهان بفروشد. این رقم در مقایسه با سال 2020 نزدیک به دو برابر شده و معادل 5.1 درصد از آمار فروش سال 2021 می‌شود.

تویوتا پرفروش‌ترین خودروساز دنیا در سال 2021

ذکر این نکته ضروری است هنوز آمار فروش کمپانی‌های بزرگی چون جنرال موتورز و استلانتیس منتشر نشده؛ از این رو نمی‌توان ادعای تویوتا را به رسمیت شناخت. البته با توجه به آمارهای مربوط به ماه‌های پایانی سال قبل، احتمال آنکه رقبا توانسته باشند، تویوتا را پشت سر بگذارند، خیلی کم است. همانطور که قبلا به اطلاعتان رسانده‌ایم، تویوتا برای نخستین بار در 9 دهه گذشته، موفق شد از لحاظ فروش جنرال موتورز را در بازار آمریکا کنار بزند.

استلانتیس هم در ایالات متحده 2 درصد افت فروش داشته و توانسته رکورد 1.8 میلیونی را ثبت کند. با این اوصاف باید گفت صدرنشینی تویوتا به احتمال فراوان دست‌نخورده باقی می‌ماند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی