ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اپل
کسب و کار

اپل، تحسین‌برانگیزترین شرکت دنیا در رده‌بندی فورچون برای پانزدهمین سال متوالی

جدیدترین رده‌بندی مجله فورچون درباره تحسین‌برانگیزترین شرکت‌های دنیا یک بار دیگر اپل را در جایگاه نخست معرفی کرده است. در رده‌های بعدی آمازون و مایکروسافت بیشترین میزان تحسین را از طرف مدیران و تحلیلگران برانگیخته‌اند. ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۱۳ بهمن ۱۴۰۰ | ۲۰:۰۰

جدیدترین رده‌بندی مجله فورچون درباره تحسین‌برانگیزترین شرکت‌های دنیا یک بار دیگر اپل را در جایگاه نخست معرفی کرده است. در رده‌های بعدی آمازون و مایکروسافت بیشترین میزان تحسین را از طرف مدیران و تحلیلگران برانگیخته‌اند.

به گزارش مجله فورچون، اپل جایگاه اول را نه فقط در صنعت فناوری بلکه در همه صنایع به دست آورده است. این مجله می‌گوید جایگاه اپل به عنوان تحسین‌برانگیزترین شرکت دنیا نشان می‌دهد که کوپرتینویی‌ها حتی در نگاه رقبا در چه جایگاه ویژه‌ای قرار دارند. چون فورچون از بسیاری از مدیران شرکت‌های بازار نظرسنجی می‌کند.

این مجله در بیانیه‌ای درباره فهرست جدید خود نوشت: «رده‌بندی‌های ما برای هر صنعت نشان می‌دهد که هر شرکت در کنار همتایان صنعت خود در چه جایگاهی قرار گرفته است. اپل به شکل خیره‌کننده‌ای 15 سال حاکم فهرست ستارگان بوده است. اما آن‌ها برای دوازدهمین بار در 13 سال اخیر در رده‌بندی صنعت خودشان در رتبه اول قرار گرفته‌اند. این یعنی اپل در مقابل مخاطبان سرسخت‌تر هم عملکرد خوبی از خود نشان داده است.»

آمارون مایکروسافت گوگل

سایر شرکت‌های رده‌بندی فورچون

در رده‌بندی فورچون پس از اپل نام آمازون و بعد مایکروسافت دیده می‌شود. فایزر در رده چهارم و والت دیزنی هم در رده پنجم قرار گرفته‌اند. گوگل یا در واقع آلفابت در جایگاه هفتم قرار گرفته و یک پله پایین‌تر از برکشایر هاتاوی دیده می‌شود.

فورچون برای تهیه این فهرست با شرکت Korn Ferry مشورت و همکاری می‌کند. این مجله می‌گوید کار آن‌ها با رده‌بندی شرکت‌ها از نظر درآمد آغاز می‌شود. برای مثال، ابتدا 1000 شرکت بزرگ آمریکایی فهرست می‌شوند و بعد با معیارهای مختلف این رده‌بندی شکل می‌گیرد. در نهایت 3740 مدیر و تحلیلگر بازار 10 شرکتی را برمی‌گزینند که بیشتر از بقیه آن‌ها را تحسین می‌کنند.

اپل چندی قبل در رده‌بندی Brand Finance به عنوان ارزشمندترین برند دنیا شناخته شد. این شرکت چند وقت پیش توانسته بود ارزش بازار خود را از مرز 3 تریلیون دلار عبور دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی