ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

مایکروسافت و اپیک گیمز علیه اپل
کسب و کار

مایکروسافت در حمایت از اپیک گیمز: اگر جلوی اپل گرفته نشود، اوضاع بدتر خواهد شد

مایکروسافت در یک اظهاریه حقوقی در حمایت از درخواست تجدیدنظر شرکت اپیک گیمز علیه اپل مدعی شده که این پرونده فراتر از دنیای بازی‌هاست. ردموندی‌ها معتقدند اگر جلوی انحصارطلبی‌های اپل گرفته نشود، شرایط در آینده ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۱۳ بهمن ۱۴۰۰ | ۱۱:۳۰

مایکروسافت در یک اظهاریه حقوقی در حمایت از درخواست تجدیدنظر شرکت اپیک گیمز علیه اپل مدعی شده که این پرونده فراتر از دنیای بازی‌هاست. ردموندی‌ها معتقدند اگر جلوی انحصارطلبی‌های اپل گرفته نشود، شرایط در آینده بدتر خواهد شد.

به گزارش وب‌سایت اپل اینسایدر، در شرایطی که اپیک گیمز همچنان به دنبال تغییر نظر دادگاه پیرامون حکم اولیه‌ای است که عمدتا به نفع اپل صادر شد، مایکروسافت در حمایت از اپیک اظهاریه‌ای را به دادگاه فرستاده و علیه اپل سخن گفته است.

این اظهاریه به دیدگاه خاص مایکروسافت درباره ابعاد حقوقی، اقتصادی و فنی این پرونده می‌پردازد. این شرکت به عنوان یک فروشنده نرم‌افزار و سخت‌افزار به شدت از قوانین ضدانحصار حمایت می‌کند. مایکروسافت با توصیف قدرت بیش از حد اپل در کنترل دروازه‌ها می‌گوید قاضی پرونده در صدور حکم خود دچار خطا شده است.

مایکروسافت در حمایت از اپیک گیمز علیه اپل

مایکروسافت ادامه می‌دهد: «تجارت آنلاین و روابط بین فردی به طرز چشمگیر و گاها به شکل عمده به دستگاه‌های iOS محدود شده است. شرکت‌های کمی از زمان انحصار AT&T بر بازار تلفن‌ها، مسیر بازار را در بستری که این حجم از فعالیت‌های اقتصادی در آن رخ می‌دهد، کنترل کرده‌اند.»

مایکروسافت تصمیم دادگاه را در سایر حوزه‌ها تاثیرگذار می‌داند

مایکروسافت می‌گوید: «جدا از بحث توزیع اپلیکیشن‌ها و راهکارهای پرداخت درون برنامه‌ای، بازارهای مجاور هم به‌طور مستقیم تحت تاثیر این پرونده قرار دارند. اپل ارائه‌دهنده خدمات پرداخت‌های موبایلی، موسیقی، فیلم، سریال، تبلیغات، بازی، ردیابی سلامت، مرورگر وب، پیام‌رسان، تماس تصویری، اخبار، فضای ذخیره‌سازی ابری، کتاب‌های الکترونیکی، دستگاه‌های هوشمند خانگی، لوازم پوشیدنی و خیلی چیزهای دیگر است.»

اهالی ردموند مدعی‌اند که اگر حکم قبلی تغییر نکند، اپل از گزند قوانین ضدانحصار در امان می‌ماند و همچنان به رفتارهای آسیب‌زننده خود ادامه می‌دهد. مایکروسافت می‌گوید این اتفاق به نوآوری صدمه خواهد زد. با این حال، نکته جالب درباره اعتراض مایکروسافت به اپل این‌جاست که واحد گیمینگ این شرکت به شکل تقریبا مشابهی کنترل اکوسیستم کنسول ایکس باکس را در دست گرفته است.

انتظار می‌رود اپل در ماه مارس به تجدیدنظرخواهی اپیک پاسخ دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • آریا
    آریا | ۱۳ بهمن ۱۴۰۰

    خود مایکی خدای انحصاره... اپل بواسطۀ همین اپ استور میلیاردها دلار را نصیب دولوپرها و صاحبان اثر کرده که در هیچ جای دیگر نمیتوانند به همچین رقمی برسند... حالا این وسط یه عده لا-شخور فقط دنبال منافع خود هستند و دلشان برای کسی نسوخته...

مطالب پیشنهادی