ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

وزیر صنعت مسئولیت کیفیت خودرو
خودرو

وزیر صنعت: مسئولیت کیفیت خودرو را می‌پذیرم؛ 70 درصد کیفیت خودرو به قطعه سازان مربوط است

وزیر صنعت در واکنش به گفته‌های اخیر رهبر معظم انقلاب از تهیه سند راهبردی خودرو به صورت زمان‌بندی شده خبر داد و گفت: «گلایه‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی در زمینه کیفیت خودرو به جاست و ...

سپهر زنگنه
نوشته شده توسط سپهر زنگنه | ۱۳ بهمن ۱۴۰۰ | ۲۱:۳۰

وزیر صنعت در واکنش به گفته‌های اخیر رهبر معظم انقلاب از تهیه سند راهبردی خودرو به صورت زمان‌بندی شده خبر داد و گفت: «گلایه‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی در زمینه کیفیت خودرو به جاست و ما به عنوان وزارت صمت این مسئولیت را می‌پذیریم.»

رهبری در دیدار روز یک شنبه خود با اشاره به کیفیت پایین خودروهای تولید داخل گفت: «حمایت‌های عملی و تبلیغاتی از تولید داخلی باید منجر به ارتقای کیفیت محصولات و همچنین ارتقای فناوری شود اما متأسفانه در برخی صنایع به‌ویژه در صنعت خودرو به موضوع کیفیت توجه نمی‌شود و مردم نیز بحق به آنها اعتراض دارند. اگر با وجود فضای حمایتی از تولید داخل، به جای ارتقای کیفیت، قیمت‌ها افزایش یابد، مسئله بدی است زیرا نتیجه همه حمایت‌های دولتی، بانکی و جلوگیری از رقابت‌های خارجی، عملاً منجر به بالا رفتن قیمت شده است.»

در همین راستا نیز سیدرضا فاطمی امین از تدوین پیش‌نویس برنامه راهبردی خودرو خبر داد و گفت: «در حال حاضر منتظر دریافت نظرها برای نهایی کردن این پیش‌نویس هستیم. به طور کلی ۷۰ درصد کیفیت خودرو به قطعه و ۳۰ درصد به مونتاژ و تولید نهایی بستگی دارد، اما اگر روابط خودروساز و قطعه‌ساز درست نباشد و خودروساز به موقع پول قطعه‌ساز را ندهد، قطعه‌ساز نیز به دلیل زیان کیفیت قطعات را کاهش می‌دهد و خودروساز نیز، چون نمی‌تواند خط تولید را متوقف کند، همان قطعه بی‌کیفیت را استفاده می‌کند.»

گفته می‌شود در تولید هر خودرو بیش از ۸۰۰ قطعه‌ساز نقش دارند. اگر کیفیت یکی از قطعات تولیدی آن‌ها دچار مشکل شود چند بخش خودرو با چالش مواجه خواهند شد.

وزیر صنعت ضمن پذیرش مسئولیت کیفیت خودرو برای چالش فوق راهکار داده و گفت: «اگر چند مجموعه ایجاد شود که قسمت‌های مختلف خودرو را با قطعات قطعه‌سازان مونتاژ کنند، شاهد افزایش کیفیت خودرو و کاهش قیمت آ‌ن خواهیم بود. همچنین بخش تحقیق و توسعه محصولات داخلی خودروسازان نیز می‌توانند بهتر از گذشته کار کرده و وارد عمل شوند.»

پس از حادثه بهبهان و تصادف حدود ۶۰ دستگاه خودرو با یکدیگر و کشته شدن ۵ نفر از هموطنانمان موج انتقادات به کیفیت خودرو از سوی مردم و مسئولان مختلف در دولت و مجلس شروع شد.

به نظر می‌رسد در حال حاضر صبر مسئولان نیز مانند مردم در مورد وضعیت تولید خودرو لبریز شده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • expert_developer
    expert_developer | ۱۴ بهمن ۱۴۰۰

    این همه سال ما مردم از کیفیت خودروها نالیدیم، جون و سلامتی مون رو از دست دادیم، آقایون وزیر صنعت یک کلام عذرخواهی نکردند. آخرش یک نفر گلایه کرد، حالا وزیر صنعت مسئولیت به عهده میگیره؟

مطالب پیشنهادی