ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تعداد کاربران فعال روزانه فیسبوک برای اولین بار در تاریخ 18 ساله‌اش کاهش یافت

فیسبوک با انتشار گزارش مالی‌اش برای فصل چهارم 2021، از کاهش تعداد کاربران فعال روزانه‌اش (DAU) خبر داد که برای اولین بار در تاریخ فیسبوک با چنین موضوعی روبه‌رو هستیم.. به گفته متا، تعداد کاربران ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۱۴ بهمن ۱۴۰۰ | ۰۹:۰۰

فیسبوک با انتشار گزارش مالی‌اش برای فصل چهارم 2021، از کاهش تعداد کاربران فعال روزانه‌اش (DAU) خبر داد که برای اولین بار در تاریخ فیسبوک با چنین موضوعی روبه‌رو هستیم..

به گفته متا، تعداد کاربران روزانه فعال فیسبوک در فصل چهارم 2021 به 1.929 میلیارد کاربر رسید که کمتر از 1.930 میلیارد نفر فصل قبلی‌اش است. این کمپانی همچنین درباره کاهش سرعت رشد درآمدش بخاطر رقبایی مانند تیک تاک و یوتیوب به سرمایه‌گذاران هشدار داده. البته این کمپانی از نظر تبلیغات هم با کاهش درآمد روبه‌رو می‌شود چرا که تبلیغ‌دهندگان هزینه‌هایشان را کاهش می‌دهند.

کاهش تعداد کاربران فیسبوک و ضربه به سهام متا

هشدار متا باعث کاهش بیش از 20 درصدی ارزش سهامش در بازار بورس نیویورک شد. این ریزش قیمت سهام باعث کاهش بیش از 200 میلیارد دلاری ارزش بازار متا شد. البته ارزش سهام سایر شبکه‌های اجتماعی مانند توییتر، اسنپ و پینترست هم در معاملات کاهش یافت.

به گفته مدیرعامل متا، «مارک زاکربرگ» کاربران جوان فیسبوک را بخاطر رقبا ترک می‌کنند و همین موضوع مانع از رشد این کمپانی می‌شود. متا که پس از گوگل دوم پلتفرم تبلیغات دیجیتال دنیا محسوب می‌شود، گفته تغییرات حریم خصوصی ایجاد شده توسط اپل به درآمدش آسیب وارد کرده است و انتظار می‌رود درآمد متا در بخش تبلیغات را امسال 10 میلیارد دلار کاهش دهد.

فیسبوک متا

درآمد کلی متا در فصل چهارم 2021 رشد را تجربه کرده و به 33.67 میلیارد دلار رسیده که کمی از پیش‌بینی تحلیلگران بالاتر بوده، با این حال درآمد آن در فصل اول 2022 احتمال کاهش چشمگیری خواهد داشت. متا پیش‌بینی کرده در این بازه زمانی درآمدی بین 27 تا 29 میلیارد دلار داشته باشد که پایین‌تر از انتظار تحلیلگران است.

فیسبوک در تاریخ 18 ساله‌اش همواره رشد را تجربه کرده و برای اولین بار با کاهش تعداد کاربران فعال روزانه‌اش روبه‌رو هستیم. در حقیقت 2021 سال دشواری برای فیسبوک بود و این کمپانی با فشارهای زیادی روبه‌رو شد. همین فشارها و البته تمرکز روی متاورس باعث شد که فیسبوک اواخر 2021 تصمیم به ری‌برند بگیرد و برندش را به متا تغییر دهد. با این حال به نظر نمی‌رسد این استراتژی بتواند به رشد متا کمکی کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی