ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

فیسبوک
تکنولوژی

متا زیرساخت‌های تبلیغاتی‌اش را برای هدف قرار دادن کاربران iOS بازسازی می‌کند

اپل برای اکوسیستم خود سیاست جدیدی تعریف کرد تا اپلیکیشن‌های iOS از کاربران خود درباره ردیابی توسط اشخاص و شرکت‌های شخص ثالث سوال کنند و متا (فیسبوک سابق) یکی از اصلی‌ترین شرکت‌هایی محسوب می‌شود که ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۱۴ بهمن ۱۴۰۰ | ۱۳:۰۰

اپل برای اکوسیستم خود سیاست جدیدی تعریف کرد تا اپلیکیشن‌های iOS از کاربران خود درباره ردیابی توسط اشخاص و شرکت‌های شخص ثالث سوال کنند و متا (فیسبوک سابق) یکی از اصلی‌ترین شرکت‌هایی محسوب می‌شود که تحت تاثیر آن قرار گرفته است. اکنون «مارک زاکربرک»، مدیرعامل متا در گزارش درآمد سه ماهه چهارم 2021 این شرکت اعلام کرد که به دلیل تغییرات iOS آن‌ها نیز در حال «بازسازی» زیرساخت تبلیغاتی خود هستند.

به گفته زاکربرگ، آن‌ها در حال بازسازی زیرساخت تبلیغات متا هستند تا این شرکت بتواند به ارائه «تبلیغات شخصی سازی شده با کیفیت بالا» به کاربران iOS ادامه دهد. او در جریان جلسه اعلام درآمد متا گفت:

«با تغییرات iOS اپل و مقررات جدید در اروپا، مشخص است که داده‌های کمتری برای ارائه تبلیغات شخصی در دسترس وجود دارد. بنابراین ما در حال بازسازی بسیاری از زیرساخت‌های تبلیغاتی خود هستیم تا بتوانیم به رشد خود ادامه دهیم و تبلیغات شخصی با کیفیتی را ارائه کنیم.»

فیسبوک

چالش‌های فعلی فیسبوک برای نمایش تبلیغات

از زمانی که اپل سیاست شفافیت ردیابی اپلیکیشن را در iOS پیاده‌سازی کرده، فیسبوک به طور آشکار اپل را مورد انتقاد خود قرار داد، زیرا درآمد این شبکه اجتماعی به شدت روی تبلیغات مبتنی بر داده‌های جمع آوری شده از کاربران بستگی دارد و سیاست اپل مانع از جمع‌آوری داده‌ها توسط آن می‌شود. البته، این تنها چیزی نیست که زاکربرگ را نگران می‌کند.

هم اکنون مقامات نطارتی سراسر جهان در حال بررسی فیسبوک برای نگرانی‌های حفظ حریم خصوصی کاربران آن هستند و این شرکت مجبور شده تا نحوه ارائه تبلیغات خود بر اساس داده‌های کاربران را تغییر دهد. همچنین در اوایل سال جاری، قانونگذاران پارلمان اروپا به ممنوعیت نمایش محتوای مبتنی بر «اطلاعات شخصی کاربران» مانند سلامت یا مذهب توسط پلتفرم‌های تبلیغات آنلاین رای داده بودند که این امر نیز کسب و کار فیسبوک را تا حد زیادی تهدید می‌کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی