ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

پلی استیشن 5
تکنولوژی

سونی همچنان در عرضه پلی استیشن 5 مشکل دارد

سونی در فصل چهارم سال ۲۰۲۱ تنها ۳.۹ میلیون دستگاه کنسول پلی استیشن 5 را عرضه کرد که در مقایسه با ۳.۳ میلیون دستگاه عرضه‌شده در فصل قبلی افزایش کمی داشته استِ. این آمار به‌خوبی ...

احمدرضا فرهبد
نوشته شده توسط احمدرضا فرهبد | ۱۴ بهمن ۱۴۰۰ | ۱۵:۳۰

سونی در فصل چهارم سال ۲۰۲۱ تنها ۳.۹ میلیون دستگاه کنسول پلی استیشن 5 را عرضه کرد که در مقایسه با ۳.۳ میلیون دستگاه عرضه‌شده در فصل قبلی افزایش کمی داشته استِ. این آمار به‌خوبی نشان می‌دهد که غول فناوری ژاپنی تحت تأثیر بحران زنجیره تأمین در سراسر جهان که همچنان هم ادامه دارد، در پاسخ به تقاضا برای عرضه جدیدترین کنسول خود با مشکل مواجه شده است.

تعداد کل کنسول‌های PS5 عرضه‌شده توسط سونی تا آخرین روز سال ۲۰۲۱، ۱۷.۳ میلیون دستگاه بوده است که در حدود ۳ میلیون دستگاه از تعداد کنسول های PS4 عرضه‌شده در مدت مشابه پس از عرضه این کنسول کمتر بوده است. لازم به ذکر است کنسول PS4 در نخستین سال پس از عرضه خود به راحتی در مراکز عرضه یافت می‌شد؛ البته میزان دقیق تقاضای واقعی برای PS5 هنوز بررسی نشده است.

پلی استیشن 5

درآمد بخش بازی سونی در فصل چهارم سال ۲۰۲۱ در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته ۸ درصد کاهش داشته و به ۷.۰۹ میلیارد دلار رسیده است اما سود عملیاتی این بخش افزایش ۱۲.۱ درصدی داشته و به ۸۱۰ میلیون دلار رسیده است. به‌هرحال کاملا مشخص است که سونی می‌تواند قطعات PS5 را به‌اندازه کافی تولید کند

در حال حاضر پلی استیشن مهمترین بخش سونی محسوب می‌شود و فروش آن بیش از یک‌چهارم درآمد کلی شرکت و تقریباً یک‌چهارم سود عملیاتی آن را تشکیل می‌دهد. سونی به دلیل فروش کمتر از حد انتظار پلی استیشن ۵، در پیش‌بینی میزان درآمد کل بخش گیمینگ این شرکت در سال ۲۰۲۱ تجدیدنظر کرده و این میزان را ۶ درصد کاهش داده است؛ بنابراین انتظار می‌رود مشکل تأمین کنسول‌ها حداقل در کوتاه مدت ادامه داشته باشد. در ضمن کاهش ۶ درصدی سود عملیاتی نیز پیش‌بینی شده است. انتظار می‌رود تعداد کل دستگاه‌های پلی استیشن 5 در پایان سال مالی سونی از میزان پیش‌بینی‌شده ۱۴.۸ میلیون دستگاه به ۱۱.۵ میلیون دستگاه برسد.

البته بخش سنسور عکس سونی که یکی دیگر از بخش‌های مهم آن محسوب می‌شود، بر خلاف بخش پلی استیشن وضعیت خوبی داشته و میزان فروش آن در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۲۲ درصد افزایش داشته و به میزان حدودی ۵۰۴ میلیون دلار و سود عملیاتی این بخش نیز با افزایش ۲۶ درصدی به ۱۱۶ میلیون دلار رسیده است. سونی دلیل بهتر شدن وضعیت این بخش را افزایش فروش حسگرهای تصویر برای دوربین گوشی بیان کرده است. اکثر سنسورهای فروخته‌ شده توسط این بخش سونی جزو سنسورهای رده بالا محسوب می‌شوند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی