ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

آیپد
تکنولوژی

افزایش مدت زمان انتظار برای تحویل آیپد با تمرکز اپل روی تولید آیفون 13

گزارش‌های جدید ادعا دارند که خریداران آیپد باید تا 9 هفته منتظر تحویل دستگاه جدید خود باقی بمانند، زیرا کمبود جهانی چیپ باعث شده تا اپل تولید آیفون 13 را در اولویت خود قرار دهد. ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۱۵ بهمن ۱۴۰۰ | ۱۱:۰۰

گزارش‌های جدید ادعا دارند که خریداران آیپد باید تا 9 هفته منتظر تحویل دستگاه جدید خود باقی بمانند، زیرا کمبود جهانی چیپ باعث شده تا اپل تولید آیفون 13 را در اولویت خود قرار دهد.

Nikkei Asia در گزارش جدید خود ادعا می‌کند که از اوایل نوامبر زمان تحویل محصولات اپل را در 25 کشور و منطقه جهان از جمله ایالات متحده، چین و ژاپن بررسی کرده است. به عنوان مثال، مشتریانی که مدل 64 گیگابایتی آیپد را سفارش می‌دهند، برای دریافت آن باید تا 50 روز منتظر بمانند. با این وجود، زمان تحویل این دستگاه‌ها نسبت به اوایل دسامبر که در آن زمان 55 روز بوده، پیشرفت کرده است.

«تیم کوک»، مدیرعامل اپل در جریان جلسه اعلام درآمد هفته گذشته این شرکت در پرسش و پاسخ خود با خبرنگاران به این مسئله اشاره کرد و توضیح داد در ماه مارس وضعیت بهتر از دسامبر خواهد بود:

«برای ماه مارس، محدودیت‌های کمتری نسبت به سه ماهه دسامبر خواهیم داشت. اگر به اشتراکات بین محصولات مختلف نگاه کنید، برخی مشکلات همچنان وجود دارند اما به طور کلی چالش در گره‌های قدیمی وجود دارد که این امر به تامین‌کنندگان مربوط می‌شود.»

آیپد

Nikkei خاطرنشان می‌کند که محدودیت‌های عرضه به طور ویژه‌ای آیپد را تحت تاثیر قرار داده‌اند که این امر باعث شده درآمد این بخش در سه ماهه منتهی به دسامبر 14.1 درصد کاهش پیدا کند و به 7.3 میلیارد دلار برسد.

دلیل تاخیر در عرضه آیپد؛ مشکلات تولید درایور نمایشگر

«وین لام»، مدیر ارشد تحقیقات شرکت تحقیقاتی مستقر در لندن CCS Insight توضیح می‌دهد:

«با توجه به اینکه آیپد نمایشگرهایی بزرگتر از 8 اینچ دارد، تولید آن‌ها به درایورهای نمایشگر زیادی نیاز پیدا می‌کند و متاسفانه آن‌ها در گره‌های فرآیند قدیمی تولید می‌شوند که هسته اصلی مشکل تامین نیمه‌رساناها هستند.»

هم اکنون شایعاتی وجود دارد که اپل در اواخر ماه مارس یا آوریل رویدادی برگزار خواهد کرد و باید دید که این شرکت قادر به رونمایی و عرضه مدل جدید آیپد ایر خواهد بود یا محدودیت‌های عرضه همچنان برنامه‌های اپل را پیچیده‌تر می‌کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی