ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

یکی از پل‌های تاریخی دنیا برای عبور کشتی غول‌پیکر جف بزوس از هم جدا می‌شود

جف بزوس منتظر دریافت کشتی تفریحی جدیدش به نام «Y721» است که توسط شرکت هلندی «Oceanco» ساخته می‌شود. Y721 که بزرگترین کشتی تفریحی (یات) جهان خواهد بود، برای عبور از «روتردام» در هلند، این شهر ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۱۵ بهمن ۱۴۰۰ | ۱۳:۰۰

جف بزوس منتظر دریافت کشتی تفریحی جدیدش به نام «Y721» است که توسط شرکت هلندی «Oceanco» ساخته می‌شود. Y721 که بزرگترین کشتی تفریحی (یات) جهان خواهد بود، برای عبور از «روتردام» در هلند، این شهر را مجبور به باز کردن بخشی از پل تاریخی «Koningshaven» یا «De Hef» می‌کند.

این کشتی تفریحی با طول 127 متر، به اندازه‌ای ارتفاع دارد که نمی‌تواند از پل Koningshaven عبور کند. به همین دلیل بخشی از این پل باید از یکدیگر جدا شود تا کشتی غول‌پیکر و گران‌قیمت بزوس از آن عبور کند. سخنگوی شهرداری روتردام در صحبت با خبرنگاران چنین موضوعی را تایید کرده و گفته بزوس از طریق Oceanco هزینه چنین کاری را می‌پردازد.

به گزارش خبرگزاری‌های هلند، بخش میانی این پل بطور موقت جدا می‌شود تا کشتی بزوس از آن عبور کند. موافقت روتردام با چنین اقدامی، بحث‌های زیادی به همراه داشته چرا که این پل فولادی تاریخچه طولانی، از سال 1877 دارد و از نظر ملی بسیار با اهمیت است. این پل در فاصله سال‌های 2014 تا 2017 بازسازی شد و این شهر وعده داد که دیگر بخش‌های آن را جدا نخواهد کرد اما حالا خلاف این وعده عمل خواهد کرد.

شهردار روتردام دلیل موافقت با این کار را مزیت اقتصادی و ایجاد شغل اعلام کرده است. علاوه بر این، تنها از این طریق می‌توان کشتی بزوس را به دریا رساند. اگر روتردام با چنین کاری موافقت نمی‌کرد، Oceanco مجبور به تکمیل پروژه در مکان دیگری بود. در حقیقت Oceanco برخی قطعات را از زیر پل عبور می‌داد و در جایگاه دیگری ساخت آن را به پایان می‌رساند. جداسازی پل احتمالا در تابستان صورت می‌گیرد و این فرایند چندین هفته طول می‌کشد.

کشتی غول پیکر جف بزوس

کشتی جف بزوس
کشتی جف بزوس

Y721 بزرگترین کشتی در نوع خودش خواهد بود و هم اکنون در منطقه «آلبلاسردام» هلند مراحل ساختش را طی می‌کند. تخمین زده می‌شود که هزینه ساخت این کشتی برابر 500 میلیون دلار خواهد بود که با توجه به ثروت بزوس، مبلغ کمی محسوب می‌شود. این کشتی سه دکل و چندین عرشه خواهد داشت.

جف بزوس هم اکنون ثروتی نزدیک به 160 میلیارد دلار دارد که تقریبا 10 برابر بودجه نظامی هلند (14.3 میلیارد دلار) است. بنابراین پرداخت هزینه جدا کردن پل تاریخی روتردام هم کار دشواری برای مدیرعامل سابق آمازون نخواهد بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Amir_Safari
    Amir_Safari | ۱۵ بهمن ۱۴۰۰

    الان باید نصف اینو به صورت مالیات بگیرن از بزوس،ن از ایلانی ک کل ثروتش به صورت سهام توی شرکت‌هاش خوابیده و به ندرت صرف چیز‌های لاکچری میشه و فقط صرف پیشرفت بشر میشه.

مطالب پیشنهادی