ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

مرسدس AMG GT Black Series
اخبار خودرو

پایان آخرین بلک سریز؛ تولید مرسدسAMG GT Black Series به پایان رسید

بر اساس اطلاعات منتشر شده توسط «MB Passion» تولید مرسدس AMG GT Black Series به پایان رسیده است. این خودروساز کمی بیش از 1700 دستگاه از این سوپر کوپه ویژه تولید کرده است. در حال ...

پویا بهرامی
نوشته شده توسط پویا بهرامی | ۱۵ بهمن ۱۴۰۰ | ۱۰:۳۰

بر اساس اطلاعات منتشر شده توسط «MB Passion» تولید مرسدس AMG GT Black Series به پایان رسیده است. این خودروساز کمی بیش از 1700 دستگاه از این سوپر کوپه ویژه تولید کرده است. در حال حاضر مرسدس به طور رسمی این اطلاعات را تایید نکرده است.

مرسدس AMG GT Black Series

مرسدس AMG GT Black Series در ماه جولای 2020 رونمایی شد و به عنوان مدل رده بالای AMG GT معرفی شد. آخرین باری که مرسدس سری Black Series را معرفی کرده بود به سال 2014 و مدل SLS بر می‌گردد.

مرسدس AMG GT Black series

این سوپر کوپه از موتور 4 لیتری دو توربو V8 با میل لنگ تخت نیرو می‌گیرد و تا 7200 rpm دور می‌خورد. این موتور توانایی تولید 720 اسب بخار قدرت و 800 نیوتن متر گشتاور را دارد.

گیربکس 7 سرعته دو کلاچه وظیفه انتقال قدرت به چرخ‌های عقب را دارد.

مرسدس AMG GT Black Series

این مدل برای رسیدن به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت به تنها 3.1 ثانیه زمان احتیاج دارد و در کمتر از 9 ثانیه به سرعت 200 کیلومتر بر ساعت می‌رسد. حداکثر سرعت آن نیز برابر با 325 کیلومتر است.

بدنه به طور کامل از مدل‌های مسابقه‌ای GT3 و GT4 الهام گرفته است و اسپیلتر بزرگ با قابلیت تنظیم و یک بال بزرگ در بخش انتهایی خودرو که به صورت الکترونیکی قابلیت تنظیم تا 20 درجه را دارا است.

مرسدس AMG GT Black series

شاهکار اصلی این مدل ثبت رکورد سریع ترین خودروی تولید انبوه در پیست نوربرگ رینگ با ثبت زمان 6 دقیقه و 43.61 ثانیه است. گرچه در ادامه پورشه GT2 RS با تیونینگ Manthey Racing این رکورد را ارتقا داده است.

قیمت پایه بلک سریز برابر با 326 هزار دلار است و بسته به سطح امکانات و تجهیزات این به این رقم افزوده می‌شود.

نسل قبلی یعنی SLS AMG Black Series در تیراژ بسیار کم 350 دستگاهی تولید شده که امروزه قیمت‌های بسیار بالایی دارد.

مرسدس SL Black series

شایان ذکر است که 3 دستگاه از SLS AMG Black Series در کشور ما حضور دارد که اخیرا یک نمونه خاکستری رنگ آن پس از مدت‌ها توقیف پلاک رسمی دریافت کرده است.

به نظر می‌رسد مرسدس تیراژ نسل جدید را به مقدار زیادی افزایش داده تا بتواند نیاز بازار به این سوپرکوپه محبوب را پاسخ دهد.

پیش از این در مطلبی نگاهی به سرگذشت سوپر خودروهای مرسدس و بررسی SLS AMG پرداخته بودیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی