ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

شکست مرسدس بنز EQS در تست گوزن؛ هندلینگ نامناسب پرچمدار اشتوتگارتی [تماشا کنید]

نشریه اسپانیایی km77 این بار به سراغ مرسدس بنز EQS رفته و عملکرد آن را در تست گوزن ارزیابی کرده است. نسخه انتخابی از سوی این نشریه به سری 580 تعلق دارد. نکته تامل‌برانگیز اینکه ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۵ بهمن ۱۴۰۰ | ۰۸:۳۰

نشریه اسپانیایی km77 این بار به سراغ مرسدس بنز EQS رفته و عملکرد آن را در تست گوزن ارزیابی کرده است. نسخه انتخابی از سوی این نشریه به سری 580 تعلق دارد. نکته تامل‌برانگیز اینکه برخلاف اکثر خودروهای الکتریکی، مرسدس EQS 580 نمایش چندان قابل قبولی نداشته و نتوانسته نظر مثبت برگزارکنندگان تست را جلب کند.

تست گوزن مرسدس EQS

همانطور که در ویدیوی ضمیمه شده می‌توانید مشاهده فرمایید، بهترین رکورد سدان پرچمدار اشتوتگارتی‌ها در تست گوزن km77 برابر با 72 کیلومتر در ساعت است. در این تلاش که البته با حالت رانندگی راحت (Comfort) و بازیابی انرژی ترمز در حالت نرمال انجام شده، سرعت خودرو در میانه مسیر به 64 کیلومتر کاهش می‌یابد و با سرعت 52 کیلومتر آن را به پایان می‌رساند.

احتمالا می‌دانید مرسدس بنز EQS از سیستم چهار چرخ فرمان‌پذیر بهره می‌برد. Km77 به تمجید از این ویژگی پرداخته، اما عادت کردن به آن را نیازمند گذشت زمان توصیف کرده است.

برای اینکه درک بهتری از رکورد مرسدس بنز EQS داشته باشید، باید بگوییم برادر درون‌سوز این خودرو یعنی S کلاس موفق به ثبت رکورد 74 کیلومتر در تست گوزن km77 شده است. ذکر این نکته ضروری است مدل تست شده از S کلاس فاقد ویژگی محور عقب فرمانپذیر و نسخه S 400d بود.

تست گوزن مرسدس S

به گفته km77 وزن پایین‌تر S 400d دلیل اصلی عملکرد بهتر آن در تست گوزن است. این خودرو 2,060 کیلوگرم وزن دارد، حال آنکه EQS 580 عدد 2,670 کیلوگرم را روی باسکول نشان می‌دهد!

اما از میان رکوردهای خوب ثبت شده توسط دیگر خودروهای برقی، باید به رکورد آیونیک 5 اشاره کنیم. این کراس‌اوور کره‌ای موفق به ثبت سرعت 80 کیلومتر در تست گوزن km77 شده؛ تسلا مدل Y هم رکورد تحسین‌برانگیز 83 کیلومتر در ساعت را از خود برجای گذاشته است. در این بین اشکودا Enyaq iV و فولکس واگن ID.4 رکوردی مشابه با مرسدس EQS 580 دارند. این دو کراس‌اوور هم‌خانواده رکورد 73 کیلومتر را در تست km77 ثبت کرده‌اند.

نشریه اسپانیایی km77 تاکید کرده EQS در سرعت‌های بالا تمایل زیادی به کم‌فرمانی دارد. البته این مساله به حدی نبوده که کنترل خودرو از دست راننده خارج شود.

ناگفته نماند تست گوزن km77 با حالت رانندگی اسپرت و بازیابی انرژی ترمز در سطح نرمال نیز انجام شده، ولی از دید راننده، میزان تغییرات و یا بهبود عملکرد EQS ملموس نبوده؛ ضمن اینکه در هر دوی این حالت‌ها کمی حرکت گهواره‌ای بدنه مشاهده شده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی