ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

متاورس
تکنولوژی

مدیرعامل مایکروسافت: متاورس اساسا شبیه یک بازی است

از زمانی که شرکت‌های فناوری مانند متا از متاورس به عنوان یک دنیای سه بعدی مجازی یاد کردند که ملاقات کاربران در آن‌ها با وجود آواتار انجام می‌شود، مردم بلافاصله آن را با بازی‌های ویدیویی ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۱۵ بهمن ۱۴۰۰ | ۲۲:۳۰

از زمانی که شرکت‌های فناوری مانند متا از متاورس به عنوان یک دنیای سه بعدی مجازی یاد کردند که ملاقات کاربران در آن‌ها با وجود آواتار انجام می‌شود، مردم بلافاصله آن را با بازی‌های ویدیویی مقایسه کردند. مدیرعامل مایکروسافت، ساتیا نادلا نیز ظاهرا با نظر آن‌ها موافق است و بیان می‌کند که سابقه مایکروسافت در بخش بازی به بلندپروازی آن‌ها در متاورس کمک خواهد کرد.

مدیرعامل مایکروسافت اخیرا با نشریه فایننشال تایمز مصاحبه کرده و در آن درباره پتانسیل متاورس و شباهت‌های آن با بازی‌های ویدیویی صحبت کرده است. او در مصاحبه خود تا حدی پیش رفت که ادعا کرد این دو اساسا یک چیز هستند.

نادلا در این مصاحبه گفت:

«متاورس چیست؟ متاورس اساسا درباره ایجاد یک بازی است. درباره توانایی قرار دادن افراد، مکان‌ها، چیزها در یک موتور فیزیکی و سپس ارتباط دادن تمام افراد، مکان‌ها و چیزهای آن موتور با یکدیگر است.

من و شما نیز به احتمالا زودی با آواتارها یا هولوگرام‌های خود یا حتی سطوح دو بعدی با صدای فراگیر در یک اتاق کنفرانس خواهیم نشست. جایی که ما برای همیشه این کار را در آن انجام می‌دهیم، بازی است.»

متاورس

برنامه‌های مایکروسافت در حوزه متاورس

نادلا در ادامه مصاحبه خود توضیح می‌دهد که مایکروسافت قصد دارد تا ابزارهای بازی‌سازی را در دسترس توسعه‌دهندگانی قرار دهد که روی توسعه متاورس تمرکز خواهند داشت. او همچنین اعتقاد دارد نسل‌های جوان‌تر که قبلا به استفاده از آواتار در بازی‌ها عادت کرده‌اند، راحت‌تر به استفاده از آواتار برای اهداف دیگر عادت خواهند کرد.

مدیرعامل مایکروسافت در ادامه مصاحبه طولانی خود درباره موضوعات دیگری مانند اتفاقاتی که در آینده ممکن است برای شیوه کار دورکاری رخ دهد و همچنین ساخت نسل بعدی دنیای اینترنت، صحبت کرده است.

طبق گزارش‌هایی که در چند وقت گذشته منتشر شده، به نظر می‌رسد برنامه‌های آینده مایکروسافت در حوزه متاورس با مشکلاتی مواجه شده باشد. ظاهرا این شرکت از تولید نسخه جدیدتر هدست واقعیت ترکیبی هولولنز صرف‌نظر کرده است، قرارداد واقعیت ترکیبی آن با سامسونگ به پایان رسیده و برخی از کارمندان آن نیز به متا پیوسته‌اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی