ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

کپی‌کاری گریت وال در روز روشن؛ آغاز فروش کپی برقی فولکس واگن بیتل کلاسیک

اورا (ORA) یکی از تازه‌ترین برندهای چینی است. این برند با هدف تولید مدل‌های برقی توسط گریت وال پایه‌گذاری شده و به غیر از چین قصد ورود به بازار اروپا را نیز دارد. یکی از ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۵ بهمن ۱۴۰۰ | ۱۸:۳۰

اورا (ORA) یکی از تازه‌ترین برندهای چینی است. این برند با هدف تولید مدل‌های برقی توسط گریت وال پایه‌گذاری شده و به غیر از چین قصد ورود به بازار اروپا را نیز دارد. یکی از دلایلی که باعث شده نام این برند نوپا خیلی زود بر سر زبان‎‌ها بیفتد، الگوبرداری و یا به عبارت بهتر کپی فولکس واگن بیتل بودن آنهاست. همین مسئله حساسیت وکلای گروه فولکس واگن را برانگیخته و آن‌ها قبلا اعلام کرده بودند که موضوع را با دقت زیر نظر دارند. اما حالا خبر رسیده، اورا خود را برای فروش محصولات خود از ۳۰ مارس آماده می‌کند.

کپی فولکس واگن بیتل

موضوع به طراحی دو مدل Ballet Cat و Punk Cat برمی‌گردد. این دو خودرو که آوریل گذشته در نمایشگاه خودروی پکن رونمایی شدند، از دید بسیاری کپی فولکس واگن بیتل هستند. در آن مقطع فولکس واگن از ورود به ماجرا و پیگیری شرایط پرده برداشته و گفته بود در صورت نیاز به صورت حقوقی آن را دنبال خواهد کرد. ولی با توجه به آغاز فروش دو مدل مذکور به نظر می‌رسد فولکس واگن در راستای تشکیل پرونده حقوقی هیچ اقدامی نکرده است.

کپی فولکس واگن بیتل

بر اساس اطلاعات رسمی منتشر شده از سوی برند چینی، این دو خودرو ۴.۴ متر طول دارند و عرض آنها ۱.۸ متر است. ارتفاع و فاصله محوری آن دو نیز به ترتیب برابر با ۱.۶ و ۲.۷ متر اعلام شده است. از نظر پیشرانه باید گفت دو محصول جنجالی اورا، نیروی مورد نیاز خود را از یک پیشرانه تک موتوره دریافت می‌کنند. این موتور ۱۶۹ اسب بخار قدرت دارد و با دو پک باتری قابل انتخاب است. در مدل پایه پک باتری ۴۷.۸ کیلووات ساعتی انرژی را تامین می‌کند. اما در مدل فول این وظیفه به پک باتری ۵۹.۱ کیلووات ساعتی سپرده شده است. با اتکا به این قوای محرکه Ballet Cat و Punk Cat می‌توانند به نهایت سرعت ۱۵۵ کیلومتر در ساعت دست پیدا کنند.

اورا

در رابطه با برد حرکتی گفته می‌شود این دو مدل توانایی پیمایش مسافتی در حدود 500 کیلومتر را با یک بار شارژ دارند. درباره قیمت هم فعلا منتشر نشده است.

شایان ذکر است پیش از این پرونده‌های حقوقی مشابه در چین بی‌نتیجه مانده و شرکت‌های خارجی در محکوم کردن برندهای داخلی عمدتا ناکام باقی مانده‌اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • علیسان بلوچی
    علیسان بلوچی | ۱۵ بهمن ۱۴۰۰

    هوووم، به نظر خیلی جالب و مناسب هست، اونم برای کسایی که ماشین کوچیک و جمع و جور دوست دارن😉

    • avvvvab
      avvvvab | ۱۶ بهمن ۱۴۰۰

      نوشته "این دو خودرو ۴.۴ متر طول دارند و عرض آنها ۱.۸ متر است"
      و السلام

مطالب پیشنهادی