ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ربات های چهارپا
تکنولوژی

ایالات متحده برای حفاظت از مرزهای خود، ربات‌های چهارپا را آزمایش می‌کند

وزارت امنیت داخلی ایالات متحده (DHS) اعلام کرد که در مرز جنوبی این کشور در حال آزمایش ربات های چهارپا برای نگهبانی است. هنوز مشخص نیست تا چه زمانی قرار است از این ربات‌ها در ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۱۵ بهمن ۱۴۰۰ | ۲۰:۰۰

وزارت امنیت داخلی ایالات متحده (DHS) اعلام کرد که در مرز جنوبی این کشور در حال آزمایش ربات های چهارپا برای نگهبانی است. هنوز مشخص نیست تا چه زمانی قرار است از این ربات‌ها در مرز کشور استفاده شود اما DHS از آزمایش موفقیت‌آمیز آن‌ها خبر داده و ظاهرا قصد دارد کار خود را تا مدتی ادامه دهد.

«برندا لانگ»، مدیر برنامه تحقیق و توسعه DHS از اداره علوم و فناوری (S&T) می‌گوید:

«مرز جنوبی می‌تواند برای انسان و حیوانات مکان نامساعدی باشد و دقیقا به همین دلیل حضور یک ربات در آنجا به نوعی بهتر و کارآمدتر محسوب می‌شود.»

ربات های چهارپا توسط شرکت «Ghost Robotics»، رقیب بوستون داینامیکس (سازنده ربات اطلس) ساخته شده است. محبوب‌ترین مدل آن‌ها که Ghost Vision 60 نام دارد، دارای ارتفاع 76 سانتی‌متری و وزن 32 کیلوگرمی است و با یکبار شارژ باتری می‌تواند بیش از 12 کیلومتر را در 3 ساعت طی کند.

ربات های چهارپا

کاربرد ربات های چهارپا Ghost Robotics

ربات‌های Ghost Robotics می‌توانند به طور مستقل حرکت کنند یا به صورت دستی توسط انسان‌ها کنترل شوند و می‌توان آن‌ها را به دستگاه‌های دیگری مانند دوربین‌های حرارتی و دید در شب مجهز کرد. علاوه بر این، در گذشته Ghost Robotics نمونه‌های اولیه از ربات خود مجهز به اسلحه را به نمایش گذاشته بود، اما هنوز مشخص نیست که آیا DHS این ربات‌ها را مورد آزمایش قرار داده باشد یا خیر.

DHS همچنین در پست وبلاگ خود، درباره نحوه آزمایش این ربات‌ها برای کار در نظر گرفته شده در مرز توضیح داده است. طبق این توضیحات، ربات‌ها به طور کلی برای «وظیفه نگهبانی» در فضای باز مورد آزمایش قرار می‌گیرند و از جمله کاربردهای آن‌ها می‌توان به بازرسی واگن‌های قطار در راه آهن، گشت‌زنی در اطراف و زیر واگن‌ها و و کاوش در ساختمان‌های مسکونی اشاره کرد.

نکته مهمی که باعث برتری این ربات‌های چهارپا نسبت به سایر ماشین‌های دارای ردیاب یا چرخ می‌شود این است که می‌توانند مانند انسان‌ها در مکان‌های سخت مانند پله‌ها، تپه‌های شیب‌دار و زمین‌های صخره‌ای حرکت کنند. با این حال، آن‌ها دارای محدودیت‌های واضحی نیز هستند که برخی از آن‌ها مانند عمر باتری محدود و رفتار غیرقابل پیش‌بینی در آزمایش‌های واقعی مشخص شده‌اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی