ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

AMD احتمالا زودتر از انتظار رقیب کارت گرافیک انویدیا RTX 3090 Ti را معرفی می‌کند

شرکت AMD روی یک کارت گرافیک پرچمدار به نام رادئون RX 6950 XT کار می‌کند که سال جاری میلادی از راه می‌رسد. در حالی که گزارش‌ها قبلی از معرفی این محصول در اواسط 2022 خبر ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۱۶ بهمن ۱۴۰۰ | ۱۸:۳۰

شرکت AMD روی یک کارت گرافیک پرچمدار به نام رادئون RX 6950 XT کار می‌کند که سال جاری میلادی از راه می‌رسد. در حالی که گزارش‌ها قبلی از معرفی این محصول در اواسط 2022 خبر داده بودند، اطلاعات جدید از معرفی‌اش در نزدیک به دو ماه دیگر حکایت دارد.

یکی از منابع بازار با نام «Coreteks» در توییتی از معرفی رادئون RX 6950 XT در اواسط ماه آوریل خبر داده است. این منبع سابقه مناسبی در افشای تاریخ رونمایی از محصولات AMD دارد و به همین دلیل نمی‌توان به همین سادگی گفته اخیرش را رد کرد. به گفته همین منبع، RX 6950 XT تنها کارت گرافیک بهبودیافته مبتنی بر معمای Navi 21 خواهد بود و نباید منتظر RX 6850XT یا RX 5750 XT باشیم.

مشخصات احتمالی رادئون RX 6950 XT

این کارت گرافیک جدید از سری رادئون RX 6000 مبتنی بر معماری RDNA 2 خواهد بود و احتمالا با لیتوگرافی 7 نانومتری ساخته می‌شود. البته شایعات اولیه از توسعه آن با لیتوگرافی 6 نانومتری خبر داده بودند.

رادئون RX 6950 XT

انتظار می‌رود در این GPU با حافظه 18 گیگابیت بر ثانیه‌ای مواجه شویم که احتمالا با لیتوگرافی 7 نانومتری، باعث افزایش 10 درصدی عملکرد آن می‌شود. یکی از منابع مدعی شده که این کارت گرافیک عملکردی بهتر از RTX 3090 Ti خواهد داشت، گرافیک قدرتمندی که انویدیا در CES 2022 معرفی کرد و هنوز وارد بازار نشده است.

به نظر می‌رسد AMD در کنار کارت‌های گرافیک پرچمدار، روی نمونه‌های اقتصادی هم تمرکز خواهد کرد و می‌خواهد معماری RDNA 2 را به GPUهای ارزان‌قیمت هم بیاورد تا بتواند با کارت‌های گرافیک Arc شرکت اینتل رقابت کند. یکی از این محصولات احتمالا رادئون RX 6500 با قیمت 130 دلار خواهد بود.

با وجودی که احتمالا رادئون RX 6950 XT تا دو ماه دیگر معرفی می‌شود، AMD می‌خواهد تا اواخر 2022 از کارت‌های گرافیک سری RX 7000 با معماری RDNA 3 هم رونمایی کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی