ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

فورد
اخبار خودرو

فورد به رکورد فروش 40 میلیون دستگاه سری F در آمریکا دست پیدا کرد؛ رکوردی جدید در صنعت خودرو جهان

فورد سری F پرفروش‌ترین خودروی آمریکا و جزو پرفروش‌ترین خودروهای تاریخ است. این سری شامل پیکاپ‌هایی در سایزهای مختلف بوده و طرفداران فوق‌العاده زیادی در سرزمین مادری دارد. همین محبوبیت کم‌نظیر باعث شده فورد در ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۶ بهمن ۱۴۰۰ | ۰۸:۳۰

فورد سری F پرفروش‌ترین خودروی آمریکا و جزو پرفروش‌ترین خودروهای تاریخ است. این سری شامل پیکاپ‌هایی در سایزهای مختلف بوده و طرفداران فوق‌العاده زیادی در سرزمین مادری دارد. همین محبوبیت کم‌نظیر باعث شده فورد در روزهای اخیر به رکورد تولید 40 میلیون دستگاه از سری F دست پیدا کند.

فورد سری F

به گفته فورد یک دستگاه F-150 Tremor تولیدی در کارخانه Dearborn Truck رکورد 40 میلیونی را ثبت کرده است. این پیکاپ دارای رنگ نقره‌ای آیکانیک بوده و بزودی به یک مشتری تگزاسی تحویل داده می‌شود. نکته جالب توجه اینکه برخلاف انتظار ظاهرا فورد برنامه‌ای برای حفظ و نگهداری از این پیکاپ خاص ندارد.

ثبت چنین رکورد درخشانی نیازمند گذشت 75 سال زمان بوده است. شاید بدانید اولین نسل از سری F در سال 1947 رونمایی شد. یک حساب سرانگشتی نشان می‌دهد که فورد توانسته هر سال بطور میانگین 533,333 دستگاه از مدل‌های مختلف سری F را در سرزمین مادری به فروش برساند.

ذکر این نکته ضروری است سری F تا قبل از سال 1977 پرفروش‌ترین پیکاپ ایالات متحده نبود. به عبارت دیگر این سری 45 سال است که عنوان پرفروش‌ترین پیکاپ را از آن خود کرده است.  همچنین عنوان پرفروش‌ترین خودروی آمریکا نیز 40 سال است که به این سری می‌رسد.

فورد سری F

طبق آمار موجود، فورد در سال گذشته 726,004 دستگاه سری F به مشتریان خود در آمریکا تحویل داده؛ رتبه دوم هم با اختلاف 156,616 دستگاه، به رم تعلق دارد که با کنار زدن شورولت سیلورادو جایگاه خود را بهبود بخشیده است.

ناگفته نماند فورد امیدوار است با اضافه شدن مدل‌های جدیدی چون F-150 Raptor R و نسخه تمام الکتریکی (با پسوند Lightening) سری F مشتریان بیشتری راهی نمایندگی‌های کمپانی شوند. این دو مدل، طیف کاملا متفاوتی از مشتریان را نشانه گرفته‌اند، چرا که پیشرانه یکی از آنها کاملا سبز است؛ در حالیکه در زیر کاپوت دیگری یک موتور V8 قدرتمند قرار دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی