ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

فناوری ایران

تناقض در دولت، وزیر آموزش پرورش امیکرون را آنقدرها خطرناک نمی‌داند و وزیر بهداشت خواستار محدودیت کامل است

وزیر آموزش و پرورش در شرایطی که بیمارستان‌های کشور دوباره به حالت آماده باش درآمده‌اند، اعلام کرد، سویه امیکرون خطر چندانی برای دانش‌آموزان ندارد. این موضوع با واکنش تندی از کارشناسان روبرو شده و به ...

شیدا ملکی
نوشته شده توسط شیدا ملکی | ۱۶ بهمن ۱۴۰۰ | ۰۹:۴۵

وزیر آموزش و پرورش در شرایطی که بیمارستان‌های کشور دوباره به حالت آماده باش درآمده‌اند، اعلام کرد، سویه امیکرون خطر چندانی برای دانش‌آموزان ندارد. این موضوع با واکنش تندی از کارشناسان روبرو شده و به نظر می‌رسد صحبت‌های او، مغایرت اساسی با دستورات ستاد کرونا و توصیه‌های وزارت بهداشت دارد.

«یوسف نوری» با تاکید بر اینکه فشارهای موجود برای تعطیلی مدارس با توجه به سویه امیکرون زیاد است، گفت: «واقعیت این است که سویه امیکرون خطر آنچنانی ندارد و به صورت سرماخوردگی است و به همین دلیل امروز در جهان هیچ کشوری مدارس خود را با شیوع این سویه تعطیل نکرده است.»

او همچنین با اشاره به گزارش سازمان بهداشت جهانی، گفت: «مدارس آخرین مکانی هستند که تعطیل می شوند و به عنوان نخستین نیز باید بازگشایی شوند در نتیجه انتظار ما این است که دوستان در حوزه های دیگر با توجه به ضرورت بازگَشایی مدارس برای دانش آموزان این موضوع را بررسی و پی گیری کنند.»

افزایش تعداد مبتلایان به کرونا

این اظهار نظر وزیر آموزش‌وپرورش پیرو مقاومت درباره تعطیلی مدارس در شرایطی مطرح شده که، تعداد مبتلایان به ویروس جهش‌یافته کرونا موسوم به «اُمیکرون» در کشور بشدت در حال افزایش است به طوری که فقط در یک شبانه‌روز بیش از ۳۸ هزار نفر به این ویروس مبتلا شدند.

این ویروس از قدرت سرایت‌ بسیار بالایی برخوردار است و به گفته پیام طبرسی، عضو کمیته علمی کشوری «کووید-۱۹»، درصورت کم‌توجهی نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی و عدم اعمال محدودیت‌ها، احتمال رسیدن شمار مبتلایان به این بیماری در هفته‌های آتی به ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار نفر در روز دور از انتظار نیست. 

دوز سوم واکسن کرونا اجباری شد

این در حالیست که دکتر «علیرضا ناجی»، رئیس مرکز تحقیقات ویروس‌شناسی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی، این اظهار نظر وزیر بسیار آموزش و پرورش زا غیر علمی و غیر حرفه‌ای توصیف کرده است.

از سویی دیگر چندی پیش، کریمی‌فر، مدیرکل رفاه و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش  در مورد جبران هزینه‌ بستری دانش‌آموزان مبتلا به کرونا گفته بود به هر دانش‌آموزی که به کرونا مبتلا شود تا سقف ۱۰ میلیون تومان هزینه بستری به صورت بلاعوض پرداخت می‌شود.

پروفسور ناجی با کنایه نسبت به این حمایت اعلام کرده: «دقیقا از پول دیه که اعلام کردند پرداخت می‌کنند مشخص است که چه تفکراتی دارند.»

پارادوکس نگاه به امیکرون در دو وزارت‌خانه

این اظهار نظر وزیر آموزش و پروروش در راستای اظهار نظر رئیس دانشگاه تهران مبنی بر بازگشایی دوباره دانشگاه‌ها و برگزاری امتحانات پایان ترم به صورت حضوری البته همگی در شرایطی مطرح شده که وزیر بهداشت چندی پیش اعلام کرده بود قرنظینه هوشمند در شرایط پیک اثری نخواهد داشت و باید محدودیت کامل ایجاد شود.

بهرام عین‌اللهی تاکید کرده مرتب پیشنهادات از طرف وزارت بهداشت با توجه به شرایط گرفتاری به ستاد ملی کرونا ارائه می‌شود ولی یک بخشی مصوب می‌شود و یک بخشی مصوب نمی‌شود.

با توجه به این شرایط همچنان نگرانی درباره افزایش تعداد مبتلایان و همچنین آسیب بیشتر در جامعه در مقابله اپیدمی سویه امیکرون کرونا وجود دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • realtime
    realtime | ۱۶ بهمن ۱۴۰۰

    هیچ کشوری نبسته چون تدابیر لازم رو واسه جلوگیری ازش دارن. من نمی دونم چرا این جور وقت ها خودشون رو وصل میکنن به خارج.

مطالب پیشنهادی