ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

متا
تکنولوژی

راهکار متا برای حفظ امنیت کاربران در متاورس: ایجاد فاصله اجباری میان آواتارها

شرکت متا به دنبال هشدارهایی که درباره موج جدید آزارهای احتمالی آنلاین در متاورس این شرکت مطرح شده بود، اعلام کرد که می‌خواهد فاصله‌ای اجباری را بین آواتارهای دیجیتالی افراد در نظر بگیرد. این شرکت ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۱۶ بهمن ۱۴۰۰ | ۱۶:۰۰

شرکت متا به دنبال هشدارهایی که درباره موج جدید آزارهای احتمالی آنلاین در متاورس این شرکت مطرح شده بود، اعلام کرد که می‌خواهد فاصله‌ای اجباری را بین آواتارهای دیجیتالی افراد در نظر بگیرد. این شرکت برنامه‌های زیادی برای دنیاهای واقعیت مجازی (VR) در نظر دارد و با توجه به سابقه‌اش نگرانی‌های زیادی را به وجود آورده است.

به گزارش گاردین، متا اعلام کرد که حد و مرز فردی مشخصی را در دو اپلیکیشن VR خود معرفی می‌کند. اپلیکیشن Horizon Worlds یکی از این دنیاهاست که کاربران می‌توانند در آن با دوستان خود تعامل داشته باشند و دنیای مخصوص خودشان را بسازند. Horizon Venues هم دیگر دنیایی است که از رویدادهای VR مثل مراسم‌های کمدی و موسیقی میزبانی می‌کند. متا می‌گوید فاصله آواتارها از یکدیگر 120 سانتی‌متر خواهد بود.

متا در بیانیه خود می‌گوید: «حد و مرز فردی از تجاوز افراد به فضای شخصی شما جلوگیری می‌کند. اگر کسی بخواهد وارد حد و مرز فردی شما شود، سیستم مانع از حرکت او به سمت جلو می‌شود.» این قابلیت به‌صورت پیش‌فرض فعال است و در آینده اجازه خواهد داد تا کاربران بتوانند حد و مرز شخصی خود را تعیین کنند.

Horizon Worlds
Horizon Worlds

متا می‌خواهد رفتارهای مطلوب را به کاربران بیاموزد

این شرکت مدعی است که با این تغییر می‌تواند به تنظیم هنجارهای رفتاری کمک کند. متا ادامه می‌دهد: «چنین قابلیتی برای یک مدیوم نسبتا جدید مثل VR اهمیت دارد.»

یکی از کاربران Horizon Worlds در ماه دسامبر اعلام کرده بود که مورد آزار جنسی قرار گرفته است. او درخواست کرده بود که پیرامون آواتارش یک حباب محافظتی قرار بگیرد. این کاربر در مصاحبه‌ای در این باره گفت: «آزار جنسی در اینترنت شوخی نیست، اما فضای آنلاین لایه دیگری را به این قضیه اضافه می‌کند که باعث حادتر شدن شرایط می‌شود.»

نهاد نظارتی بریتانیا هم خواستار شفاف‌سازی از سوی متا درباره کنترل‌های والدین بر آکیلس کوئست 2 شده است. منتقدان می‌گویند این دستگاه می‌تواند ایمنی کودکان در محیط آنلاین را به خطر بیندازد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • molavy
    molavy | ۱۶ بهمن ۱۴۰۰

    چشم و دل سیر ها، آواتار هم در امان نیست :)

مطالب پیشنهادی