ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

دوبی سریع‌ ترین آمبولانس جهان را به خدمت گرفت؛ لایکان هایپر اسپرت در یگان امدادی

پلیس دوبی به خاطر استفاده از برخی از نایاب‌ترین و گران‌ترین خودروهای دنیا در ناوگان خود شهرتی جهانی دارد. بنظر می‌رسد نیروهای امدادی هم مسیری مشابه را در پیش گرفته و قصد دارند بیش از ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۶ بهمن ۱۴۰۰ | ۱۳:۰۰

پلیس دوبی به خاطر استفاده از برخی از نایاب‌ترین و گران‌ترین خودروهای دنیا در ناوگان خود شهرتی جهانی دارد. بنظر می‌رسد نیروهای امدادی هم مسیری مشابه را در پیش گرفته و قصد دارند بیش از پیش بر جاذبه‌های گردشگری این شهر بیفزایند، چرا که اخیرا از نسخه آمبولانس لایکان هایپر اسپرت رونمایی کرده‌اند. این آمبولانس که سریع ترین آمبولانس جهان لقب گرفته، توانایی جابجایی بیمار را ندارد و صرفا برای رسیدن در سریع‌ترین زمان ممکن به محل حادثه توسعه یافته است.

سریع‌ ترین آمبولانس جهان

خلیفه بن دارایی مدیر بخش خدمات آمبولانس دبی در رابطه با این خاص گفته:

«نام دوبی با هر چیزی که در جهان بی نظیر بی‌همتاست مترادف شده، معرفی آمبولانس لایکان هایپر اسپرت نشان‌دهنده جایگاه منحصر به فرد این شهر به عنوان یکی از پیشروترین شهرهای دنیا در زمینه نوآوری است. سرعت و توانمندی‌های این خودرو، زمان رسیدن به سر صحنه را تا حد زیادی کاهش داده و امداد به موقع را تضمین می‌کند.»

برای ایجاد تمایز با نسخه‌های استاندارد لایکان هایپر اسپرت، سریع‌ ترین آمبولانس جهان دارای بدنه‌ای به رنگ قرمز و سفید است. روی بدنه هم نوشته‌ها و شعارهای مختلفی به چشم می‌خورد که یکی از آنها عبارت است از دبی بهترین شهر برای زندگی.

سریع‌ ترین آمبولانس جهان

اما نکته جالب توجه این که پلیس ابوظبی در اواسط سال ۲۰۱۹ یک دستگاه لایکان هایپر اسپرت را به خدمت گرفت. از آنجایی که فقط هفت دستگاه از این سوپراتومبیل تولید شده، احتمال می‌رود نسخه آمبولانس در واقع همان اتومبیل موجود در ناوگان پلیس ابوظبی باشد.

در هر حال نیروبخش لایکان هایپر اسپرت یک موتور ۳.۷ لیتری توئین توربو شش سیلندر است. این موتور ساخت کمپانی RUF بوده و توانایی تولید ۷۴۰ اسب بخار قدرت را دارد. با اتکا به این پیشرانه قدرتمند، لایکان هایپر اسپرت می‌تواند در عرض فقط ۲.۸ ثانیه سرعت خود را به ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برساند. نهایت سرعت آن هم ۳۹۵ کیلومتر در ساعت اعلام شده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی