ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اینترنت و شبکه

مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت: محدودیتی برای افزایش ظرفیت پهنای باند اینترنت کشور وجود ندارد

مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت با بیان اینکه محدودیتی برای افزایش ظرفیت پهنای باند اینترنت کشور وجود ندارد؛ اظهار داشت دلیل اصلی افت کیفیت اینترنت کشور ناشی از اشباع لایه دسترسی شبکه است. کندی اینترنت کشور ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۱۷ بهمن ۱۴۰۰ | ۱۴:۱۰

مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت با بیان اینکه محدودیتی برای افزایش ظرفیت پهنای باند اینترنت کشور وجود ندارد؛ اظهار داشت دلیل اصلی افت کیفیت اینترنت کشور ناشی از اشباع لایه دسترسی شبکه است.

کندی اینترنت کشور طی 6 ماه اخیر تبدیل به کلافی سردرگم شده است که گمانه‌زنی‌های مختلفی درباره علت آن زده می‌شود. برخی از ISPها عدم افزایش ظرفیت پهنای باند اینترنت کشور را عامل کندی اینترنت عنوان کرده‌اند. به گفته مسئولان اپراتورهای اینترنت، افزایش ظرفیت پهنای باند نیازمند مجوز بوده که در این زمینه مجوزها به سختی صادر می‌شوند.

«حمید فتاحی»، مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت در این رابطه به دیجیاتو گفت محدودیتی برای افزایش پهنای باند اینترنت کشور وجود ندارد.

او ادعای برخی ISPها مبنی بر عدم اجازه افزایش پهنای باند را رد کرد و گفت: «آن‌هایی که چنین ادعایی می‌کند بگویید سند این ادعای خود را ارائه بدهند و مشخص کنند چه پهنای باندی درخواست کرده‌اند و زیرساخت این پهنای باند را به آن‌ها ارائه نداده است چون هم CRM شرکت ارتباطات زیرساخت معلوم است و هم میزان درخواست شرکت‌ها برای ما مشخص است.»

به گفته وی تا به امروز طی دفعات مختلف ظرفیت پهنای باند کشور افزایش یافته است: «همانطور که گفتم اپراتورها دلایل خود را مبنی بر اینکه پهنای باند درخواستی‌شان توسط شرکت زیرساخت ارائه نشده است را ارائه کنند.»

او کندی اینترنت کشور را ناشی از اشباع در لایه دسترسی دانسته و افزود:

«به علت مشکلات عدیده در بحث اینترنت ثابت با اشباع در لایه ظرفیت شبکه ارتباطی کشور رو به رو هستیم. اما این موضوع دائمی نیست. افراد می‌توانند به صورت لحظه‌ای و آنلاین شاخص‌ها و کیفیت شبکه زیرساخت کل کشور را مشاهده کنند و این موضوع در آمارها مشهود است.»

فتاحی با بیان اینکه میزان پهنای باند مصرفی کشور دائما رصد شده اظهار داشت شرکت زیرساخت براساس نیازسنجی‌ها و پیش‌بینی‌های موجود، قراردادهایی را با تامین‌کنندگان بین‌المللی تنظیم کرده تا ظرفیت پهنای باند مورد نیاز تامین شود.

اینترنت بین الملل

به گفته معاون وزیر ارتباطات به صورت طبیعی شاهد رشد مصرف اینترنت در کشور هستیم. اگرچه آمار دقیق کاربران و میزان مصرف در اختیار رگولاتوری است اما این رشد محسوس بوده است.

او در پاسخ به سوال دیجیاتو مبنی بر اینکه آیا در کل افت کیفیت اینترنت کشور را قبول دارید و چه اقداماتی جهت رفع آن انجام داده‌اید، گفت:

«بله با توجه به گزارشات رسیده مردمی و گلایه‌های موجود، مشخصا مشکلاتی در کیفیت شبکه اینترنت کشور وجود دارد. وزیر ارتباطات نیز تیم‌هایی را برای رفع مشکل تشکیل داده است.»

به گفته وی اشکالاتی در بخش اپراتورهای لایه دسترسی وجود داشته که حل آن نیازمند توسعه شبکه ثابت است. موضوعی که وزارت ارتباطات برای رفع آن در جهت ارائه 20 میلیون پورت فیبر نوری گام برداشته است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • avvvvab
    avvvvab | ۱۷ بهمن ۱۴۰۰

    خوب خدا را شکر! بالأخره یکی از مسئولین فهمید که "محدودیتی برای ظرفیت پهنای باند وجود ندارد". از اوّل هم حرف ما همین بود ولی متأسفانه بجای رسیدگی به مشکل، ملّت را تکذیب نمودند؛ که خیلی زشته! بهرحال، الآن که اعتراف نمودی باید آن پدر صلواتی! را که پایش را روی سیم گذاشته و با کاستن ولوم دارد صدای بچّه را در می‌آورد، عذرش را بخواهید. ضمناً برای اینکه فامیل بیچاره بیکار نماند و شما هم در رودروایسی نمانید بفرستینش به سفارت طالبان!
    کنام گرگ و کرکس نیست اینجا! ددستان نیست، آبادیست اینجا
    و السلام

مطالب پیشنهادی