ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

داچیا داستر به رکورد فروش دو میلیون دستگاه دست پیدا کرد؛ زشت اما کارآمد

حدود ۱۲ سال پیش بود که داچیا با رونمایی از داستر وارد بازار کراس‌اوورهای کامپکت اقتصادی شد. از آن تاریخ تا به حال، این کراس‌اوور کوچک در دو نسل راهی بازار شده و توانسته فروش ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۷ بهمن ۱۴۰۰ | ۰۸:۳۰

حدود ۱۲ سال پیش بود که داچیا با رونمایی از داستر وارد بازار کراس‌اوورهای کامپکت اقتصادی شد. از آن تاریخ تا به حال، این کراس‌اوور کوچک در دو نسل راهی بازار شده و توانسته فروش مناسبی را تجربه کند. آنطور که داچیا اخیرا اعلام کرده، داستر اینک به رکورد فروش ۲ میلیون دستگاه دست یافته است.

داچیا داستر

از رموز موفقیت اصلی داستر باید به مواردی مثل ارزش بالا در برابر رقم پرداختی، طراحی جذاب و مناسب، کابین جادار و توانایی‌های آفرود مناسب اشاره کرد. محبوبیت این کراس‌اوور رومانیایی به حدی است که در قاره اروپا عنوان پرفروش‌ترین خودروی کلاس خود را در اختیار دارد. داستر در کارخانه پیتستی (Pitesti) در رومانی تولید می‌شود و روزانه هزار دستگاه از آن خطوط تولید را ترک می کنند. به عبارت دیگر شرکت داچیا هر ۶۳ ثانیه یک دستگاه داستر مونتاژ می‌کند.

داچیا داستر

به گفته داچیا، داستر در خیابان‌ها و جاده‌های ۶۰ کشور دنیا حضور دارد. نسل اول این خودرو در سال ۲۰۱۰ معرفی شد و در سال ۲۰۱۷ جای خود را به نسل دوم داد. نسل دوم هم سال گذشته وارد نسخه فیس‌لیفت شد. این نسل جزو معدود مدل‌هایی است که در کلاس کراس‌اوور‌های کوچک آپشن چهار چرخ محرک را به مشتریان ارائه می‌کند. سوزوکی ویتارا و هیوندای کونا دیگر مدل‌های این کلاس هستند که آپشن مذکور را دارند.

داچیا داستر

در اروپا لیست پیشرانه‌های داچیا داستر تنوع مناسبی دارد. این خودرو با دو موتور بنزینی ۱ و ۱.۳ لیتری، یک موتور ۱ لیتری دوگانه سوز و یک موتور ۱.۵ لیتری دیزلی قابل انتخاب است. این کراس‌اوور ارزان‌قیمت به پیکاپ، ون باری، آمبولانس و خودروی پاپ نیز تبدیل شده و حتی در ناوگان پلیس هم مورد استفاده قرار گرفته است. نکته جالب توجه اینکه داستر از ابتدای عرضه تاکنون موفق شده بیش از ۴۰ جایزه را از آن خود کند. ناگفته نماند داستر در بازار ایران نیز با برند کمپانی مادر یعنی رنو حضور دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • اشکان لایق نیا
    اشکان لایق نیا | ۱۷ بهمن ۱۴۰۰

    جالب اینجاست که توی سایت خودتون چندین سال پیش که داستر وارد بازار ایران شده بود، یه مطلبی از تست تسادف این ماشین گذاشتید که صفر ستاره ایمنی گرفته تا جایی که یادمه. من از سالها پیش (از نارنجی) تا الان هر روز خوندم سایتتون رو، واقعا هر روز، ولی واقعا چندین وقته که فکر می کنم مطالبتون بعضا جهت داره، تبلیغاتش زیاده، تبلیغاتی که ذکر نشده تبلیغ هست البته، بعضی از مطالب واقعا هیچ نکته ای ندارن و حس زرد بودن منتقل می کنه. ویدیوهای تخصصی به نسبت کمتری می‌سازید، کلا از یه فضای تکنولوژيک تخصصی، بیشتر عمومی شدین و این خیلی حس خوبی نمیده. البته اینها مشکلات کارتون هست از دید من، در عین حال خوبیاتون هم سر جاشونه و واضح هست. چون دوست ندارم برم یه سایت دیگه که به نظرم داره قوی تر عمل می کنه خیلی وقته، نکاتی که به نظرم می رسید رو گفتم. خیلی خوب می شه اگر یکم مقالات درست حسابی و نه صرفا خبری رو ترجمه کنید یا بنویسید به صورت منظم که علم کسی که وقت می ذاره برای سایتتون بالا بره، نه این که صرفا اخبار رو بدونه. مثلا مستندهاتون که جدید شروع کردید، صرفا برای وایرال پذیری انگار ساخته می شن. درسته که باید جنبه اقتصادی رو جدی گرفت، ولی بالاخره سطح مخاتب رو باید درنظر بگیرید. شما درمورد دژاوو مثلا مستند ساختین، با رویای صادقه که کلا یه چیز دیگست یکیش کردید!

    • سعید علیپور
      سعید علیپور | ۱۸ بهمن ۱۴۰۰

      سلام اشکان جان، مرسی که مطالب بخش خودرو رو دنبال میکنی. همونطور که در متن هم اشاره شده داستر در حدود 60 کشور دنیا عرضه میشه و بسته به بازار امکانات و سطح ایمنیش متفاوته... داستر عرضه شده در بازار هند و آمریکای لاتین از نظر ایمنی زیاد تعریفی نداره و اون صفر ستاره ایمنی مربوط به این مدلاست

مطالب پیشنهادی