ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

فراخوان هیوندای سانتافه بخاطر برعکس شدن اطلاعات نمایشگر پشت فرمان

شرکت هیوندای برای کراس‌اوور محبوب سانتافه فراخوان صادر کرد. این فراخوان ۷۱۴ دستگاه سانتافه مدل ۲۰۲۲ را در بر می‌گیرد. نکته جالب اینکه این فراخوان به خاطر یک نقص جدی و خطرناک نیست و فقط ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۷ بهمن ۱۴۰۰ | ۱۴:۴۵

شرکت هیوندای برای کراس‌اوور محبوب سانتافه فراخوان صادر کرد. این فراخوان ۷۱۴ دستگاه سانتافه مدل ۲۰۲۲ را در بر می‌گیرد. نکته جالب اینکه این فراخوان به خاطر یک نقص جدی و خطرناک نیست و فقط به خاطر مشکلی کوچک در نمایشگر پشت فرمان صادر شده است.

فراخوان هیوندای سانتافه

موضوع از این قرار است که به خاطر وجود یک خازن معیوب در نمایشگر پشت فرمان، اطلاعات موجود برعکس نشان داده می‌شوند. این خازن به ویژه در هوای سرد دچار اختلال در عملکرد می‌شود. آنطور که هیوندای اعلام کرده ۲۹۳ دستگاه سانتافه هیبریدی و ۴۲۱ دستگاه نسخه هیبریدی شارژی از مدل ۲۰۲۲ دچار این نقص هستند.

فراخوان هیوندای سانتافه بخاطر برعکس شدن اطلاعات نمایشگر پشت فرمان

خوشبختانه تاکنون تصادفی که مرتبط با این نقص باشد، گزارش نشده است. با وجود این هیوندای تاکید می کند بخاطر افزایش احتمال حواس‌پرتی راننده، این مشکل می‌تواند باعث بروز تصادف شود. البته باید گفت اطلاعات نمایشگر فقط در زمانی که خودرو ثابت است برعکس نمایش داده می‌شود.

ذکر این نکته ضروری است که برعکس شدن اطلاعات موجود در نمایشگر پشت فرمان، بند ۱۰۱ از استانداردهای فدرال مربوط به ایمنی وسایل نقلیه موتوری را نیز نقض می کند. از این روی هیوندای مجبور است که آن را به هر ترتیب ممکن رفع نماید. برای حل شدن این مشکل، دارندگان مدل‌های مشمول باید به یکی از نمایندگی‌های هیوندای مراجعه کرده و نمایشگر پشت فرمان آن را با نمونه جدید تعویض کنند.

گفتنی است در جریان ماه‌ها و سال‌های اخیر، فراخوان به یکی از اتفاقات پرتکرار گروه هیوندای کیا تبدیل شده و این خودروساز کره‌ای هر از چند گاهی برای شمار زیادی از تولیدات خود فراخوان صادر می‌کند. برای مثال این کمپانی در آذرماه سال گذشته با انتشار اطلاعیه‌ای برای ولستر 2015-2016، سانتافه 2012، سوناتا هیبریدی 2011-2013 و سوناتا هیبریدی 2016 فراخوان صادر کرد؛ علت این فراخوان فرسودگی زودتر از موعد یاتاقان شاتون‌‌ها اعلام شده بود.

اسفندماه سال قبل نیز هیوندای کیا برای 75،680 دستگاه از مدل برقی کونا و 82 هزار دستگاه خودرو برقی دیگر این شرکت فراخوان صادر کرد تا برای پیشگیری از آتش‌سوزی باتری آنها را تعویض کند. این فراخوان 900 میلیون دلار هزینه روی دوش هیوندای کیا گذاشت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی