ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اینتل آرک Alchemist
تکنولوژی

تصاویر کارت گرافیک اینتل آرک Alchemist با حداکثر 8 ماژول حافظه فاش شد

چند وقت پیش در ماه اکتبر 2021 اولین تصویر افشایی از کارت گرافیک اینتل آرک Alchemist طراحی نمونه مهندسی این دستگاه را نشان داد. حالا ظاهرا نسخه دیگری از همان پردازشگر گرافیکی به رنگ سیاه ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۱۷ بهمن ۱۴۰۰ | ۲۲:۳۰

چند وقت پیش در ماه اکتبر 2021 اولین تصویر افشایی از کارت گرافیک اینتل آرک Alchemist طراحی نمونه مهندسی این دستگاه را نشان داد. حالا ظاهرا نسخه دیگری از همان پردازشگر گرافیکی به رنگ سیاه وجود دارد که تصاویرش به سطح اینترنت راه یافته است.

وب‌سایت VideoCardz سه تصویر جدید را از نسل اول کارت گرافیک آرک Alchemist ES منتشر کرده که دقیقا مشابه نسخه‌ای است که پیش‌تر به رنگ نقره‌ای در تصاویر دیده شده بود. منتها این بار این محصول را به رنگ مشکی می‌بینیم. در تصویر سوم هم نمای زیر برد مدار چاپی این تراشه پیداست. در این برد حداکثر 8 ماژول حافظه دیده می‌شود، پس این پردازشگر باید 16 یا 12 گیگابایت حافظه داشته باشد.

اینتل آرک Alchemist

این احتمال مطرح است که تصاویر حاضر از کارت گرافیک ES به تراشه پرچمدار SKU1 تعلق داشته باشد، تراشه‌ای که 512 واحد پردازش (EU) خواهد داشت. در غیر این صورت باید منتظر یک SKU رده بالای دیگر باشیم. از سوی دیگر انتظار داریم که مدل‌های رده پایین‌تر مثل SKU4 و SKU5 فقط یک فن داشته باشند. قبلا تصویری از نمونه احتمالی این محصول منتشر شده بود.

اینتل آرک Alchemist احتمالا از دیسپلی پورت 2 پشتیبانی می‌کند

پردازشگر حاضر در این تصاویر دارای سه درگاه DisplayPort و یک کانکتور HDMI است. اینتل تایید کرده که آرک اولین معماری با پشتیبانی از DisplayPort 2.0 خواهد بود. بنابراین محصول حاضر در این تصاویر هم می‌تواند اولین کارت گرافیک مجهز به DisplayPort 2.0 باشد.

اینتل آرک Alchemist

در بخش توان، محصول پیش رو احتمالا با کانکتورهای 6 و 8 پین به بازار می‌آید، ولی پیداست که فضا برای پیکربندی 8 پین دوگانه هم وجود دارد. این کارت گرافیک در مجموع شبیه ترکیبی از دو نمونه مهندسی است که قبلا در تصاویر دیده شده بود. منتها این تراشه از طراحی برد به‌روزتری بهره می‌برد.

با نگاه به تصاویر جدید و مقایسه آن‌ها با تصاویر قبلی می‌توانیم تغییرات طراحی در طول زمان را ببینیم، هرچند به نظر می‌رسد که دیگر خبری از تغییرات بزرگ نیست.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • s.s.b
    s.s.b | ۱۸ بهمن ۱۴۰۰

    DisplayPort 2.0😍

مطالب پیشنهادی