ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

مسابقه عکاسی
علمی

اعلام برندگان مسابقه بین‌المللی عکاس منظره سال 2021

مسابقه بین‌المللی «عکاس منظره سال» که یکی از تماشایی‌ترین مسابقات عکاسی سال محسوب می‌شود، بار دیگر مجموعه تصاویر جدیدی را ارائه کرده که از جنگل‌های پوشیده در برف تا آتشفشان‌های پر ابهت را شامل می‌شود. ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۱۷ بهمن ۱۴۰۰ | ۱۷:۰۰

مسابقه بین‌المللی «عکاس منظره سال» که یکی از تماشایی‌ترین مسابقات عکاسی سال محسوب می‌شود، بار دیگر مجموعه تصاویر جدیدی را ارائه کرده که از جنگل‌های پوشیده در برف تا آتشفشان‌های پر ابهت را شامل می‌شود.

هشتمین دوره از مسابقه بین‌المللی عکاس منظره سال برگزار شد و تصاویر فوق‌العاده‌ای در آن به ثبت رسید. رقابت در این مسابقه عکاسی بسیار ساده است، زیرا هیچ دسته‌بندی خاصی در آن وجود ندارد. «پیتر است‌وی»، رئیس مسابقه توضیح می‌دهد که هیچ تعریف دقیقی درباره عکس منظره طبیعی وجود ندارد.

با این حال، شرکت‌کنندگان برای دریافت دو عنوان یا جایزه عکس‌های خود را برای این مسابقه ارسال می‌کنند. جایزه عکاس سال که شامل نمونه کاری از حداقل چهار تصویر می‌شود و جایزه عکس سال. «آیتک ستین»، عکاس ترکیه‌ای با ثبت مجموعه‌ای خیره‌کننده که شامل دو عکس زیر می‌شود، توانست برنده جایزه عکاس سال شود.

برندگان مسابقه عکاسی «عکاس بین‌المللی منظره سال»

همچنین عکاسی آماتور آمریکایی «تمنای ساپکال»، با ثبت عکس زیر از کوه تامالپایس در شمال سانفرانسیسکو که «ستاره دنباله‌دار نئووایز» را نیز نشان می‌دهد، توانست جایزه برترین عکس سال را بگیرد. او درباره عکس خود توضیح می‌دهد:

«به سادگی نمی‌شد دنباله‌دار را دقیقا بالای پیش‌زمینه‌ای که در نظر داشتم ردیف کرد، بنابراین تصمیم گرفتم دو نوردهی جداگانه را ثبت کنم. چندین بار طول کشید تا مقدار مناسبی از مه روی تپه‌ها و محیطی رویایی ایجاد شود و سپس با صبر و حوصله منتظر ماندم تا چند ماشین نیز از کنار آن عبور کنند تا پوششی از نور زیر مه ایجاد شود.»

مسابقه عکاسی

به طور کلی برای این مسابقه تصاویر خیره‌کننده بسیار زیادی به ثبت رسیده که مناظر نقاطی از سراسر جهان را به شیوه حیرت انگیزی نشان می‌دهند. از جمله تصاویر برجسته مسابقه عکاسی امسال می‌توان به تصویر هوایی شگفت انگیز «کریس برن» اشاره کرد که داخل یک آتشفشان در ایسلند را به خوبی نشان می‌دهد. در گالری زیر می‌توانید بخشی از 100 تصویر برتر ارسال شده برای این مسابقه را مشاهده کنید:

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی