ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

جلسه طرح صیانت در قم
فناوری ایران

طرح صیانت با حضور رئیس کمیسیون مشترک در قم بررسی شد

جلسه شورای تخصصی حوزوی شورای عالی انقلاب فرهنگی با موضوع بررسی طرح صیانت در قم برگزار شد. رئیس کمیسیون مشترک روند تهیه و تصویب طرح صیانت را تشریح کرد و حاضرین نیز پیشنهادهایی در راستای ...

مجتبی آستانه
نوشته شده توسط مجتبی آستانه | ۱۷ بهمن ۱۴۰۰ | ۱۶:۲۸

جلسه شورای تخصصی حوزوی شورای عالی انقلاب فرهنگی با موضوع بررسی طرح صیانت در قم برگزار شد. رئیس کمیسیون مشترک روند تهیه و تصویب طرح صیانت را تشریح کرد و حاضرین نیز پیشنهادهایی در راستای تصویب طرح و حفظ بنیه‌های کشور ارائه کردند.

به گزارش دیجیاتو و به نقل از مرکز خبر حوزه، جلسه 132 شورای تخصصی حوزوی شورای عالی انقلاب فرهنگی با موضوع بررسی طرح حمایت از حقوق کاربران و خدمات پایه کاربردی فضای مجازی موسوم به صیانت و ارائه گزارش از آخرین وضعیت بودجه نهادهای حوزوی در سال 1401 برگزار شد.

در ابتدای این جلسه «رضا تقی‌پور»، نماینده مجلس و رئیس کمیسیون مشترک بررسی طرح صیانت به نظام حکمرانی فضای مجازی مطلوب اشاره کرد. او ضمن تبیین نظام‌های حکمرانی فضای مجازی در کشورها به تبیین اصول و شاخصه‌های نظام حکمرانی فضای مجازی مناسب برای جمهوری اسلامی ایران پرداخت.

رئیس کمیسیون مشترک طرح صیانت در قم

تقی‌پور در ادامه سند طرح صیانت را که در 6 فصل تدوین شده بود به اجمال توضیح داده و در مورد روند کار تهیه و تصویب آن توضیحاتی را ارائه کرد:

«در طرح حاضر سعی شده است که طرح کوچک‌تر و محدود تر شود و با فضای نظریه‌های جمعی سازگار باشد. نتیجه بررسی‌های صورت گرفته تدوین اساس نامه حاضر با 6 فصل است؛ فصل اول کلیات، فصل دوم تنظیم گری، فصل سوم شرایط و ضوابط اعضای فعالیت‌ها و فعالیت خدمات، فصل چهارم حمایت از خدمات پایه کابردی، فصل پنجم تکالیف و تعهدات سکوها و پلتفرم‌ها و خدمات آن‌ها، فصل ششم مسئولیت‌ها و ضمانت‌های اجرایی است.»

در ادامه این جلسه حاضران پیشنهادهایی در راستای تصویب، ترمیم طرح و تسریع در روند بسترسازی و تحقق گام‌های نوین در جهت گسترش امنیت در فضای مجازی و حفظ بنیه‌های کشور و حفاظت از داده‌ها و اطلاعات ارائه کردند. آن‌ها همچنین به تحلیل و بررسی فضای مجازی کشور و اقدام‌ها و راهبردهای لازم برای این عرصه پرداختند.

گفتنی است جلسه‌های این شورا، هر دو هفته یک بار، به منظور تحقق دو مأموریت تزریق نگرش حوزوی در مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی و تدوین سیاست‌ها و قوانینی که حوزه‌های علمیه در فرایند سیاست‌گذاری علم و فرهنگ کشور به آن‌ها نیاز دارد برگزار می‌شود؛ این شورا تنها واسط رسمی میان شورای عالی انقلاب فرهنگی و شورای عالی حوزه‌های علمیه است.

این جلسه با حضور نمایندگانی از مجلس شورای اسلامی، شورای عالی انقلاب فرهنگی، شورای عالی حوزه‌های علمیه، رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، مسئول مرکز مطالعات راهبردی حوزه و روحانیت، مدیر حوزه علمیه خواهران، مدیران حوزه‌های علمیه تهران و اصفهان، معاون پژوهش حوزه علمیه خراسان و جمعی از استادان و متخصصان حوزوی و دانشگاهی در سالن همایش‌های بین‌المللی غدیر قم برگزار شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی