ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ایرپاد مکس
تکنولوژی

ایرپاد مکس 2 اپل احتمالا بجای دکمه چرخان، با کنترل لمسی از راه می‌رسد

اپل ظاهرا قصد دارد نسل دوم هدفون روگوشی خود یعنی ایرپاد مکس 2 را با تغییر طراحی به بازار عرضه کند و به جای دکمه چرخان دیجیتال، کنترل لمسی را در اختیار کاربران قرار دهد. ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۱۸ بهمن ۱۴۰۰ | ۱۷:۳۰

اپل ظاهرا قصد دارد نسل دوم هدفون روگوشی خود یعنی ایرپاد مکس 2 را با تغییر طراحی به بازار عرضه کند و به جای دکمه چرخان دیجیتال، کنترل لمسی را در اختیار کاربران قرار دهد.

مستندات مربوط به پتنت جدید اپل که به تازگی در اداره ثبت اختراع و علایم تجاری ایالات متحده به ثبت رسیده نشان می‌دهد که ظاهرا اپل روی کنترل لمسی کار می‌کند. البته این اولین باری نیست که این شرکت چنین پتنتی به ثبت رسانده و پیش از این نیز حداقل سه پتنت دیگر در مورد کنترل لمسی ایرپاد مکس به ثبت رسانده بود.

اپل

هدفون روگوشی ایرپاد مکس 2 اپل

در مستندات مربوط به این پتنت اشاره شده که دستگاه الکترونیکی حساس به لمس با یک یا چند پردازنده و حافظه ذخیره‌سازی، چندین مدل پیکربندی خواهد داشت و می‌تواند با توجه به حسگر لمسی، دستورالعمل‌های مختلفی را اجرا کند. از جمله دستورالعمل‌هایی که انتظار می‌رود کنترل لمسی هدفون ایرپاد مکس 2 اپل بتواند به انجام برساند، فراخوانی سیری، کم یا زیاد کردن صدا، انتخاب آهنگ موردنظر و قابلیت‌های دیگر است.

در حال حاضر، طراحی دکمه چرخان یا همان Digital Crown یکی از ویژگی‌های بسیار هوشمندانه و منحصر به فرد برای هدفون پریمیوم اپل محسوب می‌شود. در پایان سال 2020، این شرکت از نسل اول ایرپاد مکس رونمایی کرد. در همان مقطع زمانی اپل تایید کرد که کنترل‌های لمسی را روی هدفون مذکور آزمایش کرده است ولی درنهایت تصمیم گرفته ایرپاد مکس را با طراحی دکمه چرخان روانه بازار کند. اما ظاهرا کوپرتینویی‌ها قصد دارند این طراحی را در نسل بعدی تغییر دهند.

هنوز مشخص نیست اپل چه زمانی هدفون پریمیوم جدیدش با کنترل لمسی را روانه بازار خواهد کرد. در سال 2021، بلومبرگ در گزارشی اعلام کرد که این شرکت قصد دارد رنگ‌های جدید ایرپاد مکس را به بازار عرضه کند ولی این اتفاق نیفتاد. حال باید دید هدفون با کنترل لمسی نیز به واقعیت می‌پیوندد یا به زمان دیگری موکول می‌شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی