ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

گوگل
تکنولوژی

یک شرکت سوئدی خواستار غرامت 2.4 میلیارد دلاری از گوگل بخاطر انحصارطلبی شد

به دنبال صدور حکم کمیسیون اروپا مبنی بر این که گوگل قوانین ضدانحصار اتحادیه اروپا را زیر پا گذاشته است، سرویس مقایسه قیمت سوئدی PriceRunner در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که با ثبت شکایت از این ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۱۸ بهمن ۱۴۰۰ | ۱۷:۰۰

به دنبال صدور حکم کمیسیون اروپا مبنی بر این که گوگل قوانین ضدانحصار اتحادیه اروپا را زیر پا گذاشته است، سرویس مقایسه قیمت سوئدی PriceRunner در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که با ثبت شکایت از این غول دنیای فناوری درخواست 2.4 میلیارد دلار غرامت می‌کند.

«میکائل لیندال»، مدیرعامل PriceRunner در وب‌سایت این شرکت می‌گوید: «ما به دنبال جبران خساراتی هستیم که گوگل در طول سالیان متمادی به ما وارد کرده است. در عین حال از این شکایت برای حمایت از مصرف‌کنندگانی استفاده می‌کنیم که بابت نقض قوانین رقابت توسط گوگل در 14 سال گذشته و حتی امروز صدمات چشمگیری را متحمل شده‌اند.»

گوگل سود رقبا را تصاحب کرده است

شرکت «پرایس رانر» مدعی است که گوگل در اروپا جایگاهی شبیه یک مونوپولی پیدا کرده و هنوز تن به اجرای تصمیم کمیسیون اروپا نداده است. این شرکت سوئدی باور دارد که غول دنیای جستجو از جایگاه غالب خود بر بازار سوءاستفاده می‌کند. از این رو، سایر سرویس‌های فروشگاهی از ترافیک و سود خود محروم شده‌اند. گوگل پیشنهادهای گران‌تری را به دست کاربران می‌رساند و به همین خاطر به آن‌ها هم ضرر می‌زند.

گوگل

در بیانیه پرایس رانر آمده است: «با توجه به این که نقض قانون هنوز در جریان است و میزان صدمات روز به روز بیشتر می‌شود، انتظار داریم که رقم نهایی خسارت خیلی بیشتر شود.»

کمیسیون اروپا در سال 2017 اعلام کرد که گوگل قوانین رقابت این اتحادیه را زیر پا گذاشته و باید 2.8 میلیارد دلار جریمه بپردازد. این کمیسیون نتیجه گرفته بود که اهالی ماونتین ویو با اولویت دادن به سرویس مقایسه خود حق رقابت را از سایر رقبا سلب کرده‌اند. این شرکت در ادامه به این حکم اعتراض کرد، اما دادگاه اتحادیه اروپا چند ماه پیش درخواست تجدیدنظر گوگل را رد و جریمه سنگین این شرکت را تایید کرد.

پرایس رانر مدعی است تصمیم کمیسیون اروپا در پرونده گوگل بدان معناست که هر شرکتی از سیاست‌های این کمپانی آسیب دیده حق دارد درخواست خسارت کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی