ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رمز ارز کره شمالی
تکنولوژی

سازمان ملل: کره شمالی با درآمد حملات رمزارزی برنامه موشکی خود را توسعه می‌دهد

گزارش تحقیقاتی منتشر شده از سوی سازمان ملل متحد، استفاده کره شمالی از حملات سایبری در دنیای رمزارزها برای تامین مالی برنامه موشکی این کشور را تایید می‌کند. به عبارت دیگر، کره شمالی با سرقت ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۱۸ بهمن ۱۴۰۰ | ۲۳:۵۹

گزارش تحقیقاتی منتشر شده از سوی سازمان ملل متحد، استفاده کره شمالی از حملات سایبری در دنیای رمزارزها برای تامین مالی برنامه موشکی این کشور را تایید می‌کند. به عبارت دیگر، کره شمالی با سرقت ارزهای دیجیتالی به ساخت و توسعه موشک‌های خود ادامه می‌دهد.

بر اساس گزارشی که به کمیته تحریم‌های سازمان ملل ارائه شده، گروه هکری «لازاروس» که تحت حمایت دولت کره شمالی قرار دارد، به عنوان عامل اصلی هفت حمله بزرگ دیجیتال شناخته شده است. این کشور در سال 2019 هم به فعالیت‌های سایبری مجرمانه متهم شده بود. شورای امنیت سازمان ملل گفته بود که کره‌شمالی در مدت سه سال از این راه حدود 2 میلیارد دلار درآمد داشته است.

تحقیقات سازمان ملل همچنین به گزارش مستقل شرکت Chainalysis اشاره می‌کند که ماه گذشته منتشر شد و مدعی بود که مجرمان سایبری کره شمالی با حمله به صرافی‌های رمزارزی نقاط مختلف دنیا حدود 400 میلیون دلار دارایی دیجیتالی دزدیده‌اند. این رقم از افزایش 40 درصدی سرقت‌های کره‌شمالی نسبت به سال پیش از آن خبر می‌دهد.

رهبر کره شمالی

کره شمالی به آزمایش‌های موشکی ادامه داده است

شورای امنیت سازمان ملل کره شمالی را از آزمایش موشک‌های بالستیک و هسته‌ای منع کرده است. ولی این کشور به محدودیت‌ها توجهی نداشته و به فعالیت‌های خود ادامه داده است. آن‌ها با کمک سرمایه‌های به دست آمده از حملات سایبری برنامه‌های موشکی خود را توسعه داده و به انجام آزمایش‌های مختلف پرداخته‌اند.

طبق گزارش‌ها، کره‌شمالی از ابتدای سال جدید میلادی روند آزمایش‌های موشکی خود را سریع‌تر کرده و فقط از ماه گذشته میلادی تاکنون 9 آزمایش موشکی انجام داده است. با این حال، در گزارش سازمان ملل گفته شده که وضعیت زندگی مردم این کشور همچنان در روند سرازیری قرار گرفته و بدتر از قبل شده است. منتها با توجه به کمبود اطلاعات واصله از کره‌شمالی نمی‌توان با دقت گفت که چه مقدار از دشواری زندگی مردم تحت تاثیر تحریم‌های بین‌المللی بوده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی