ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تسلا
تکنولوژی

تسلا حدود 2 میلیارد دلار بیت کوین در اختیار دارد

مستندات مربوط به پرونده جدیدی از تسلا در کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) نشان می‌دهد این شرکت خودروساز رقمی حدود 1.99 میلیارد دلار بیت کوین هولد کرده است. اوایل سال 2021، تسلا درحدود ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۱۸ بهمن ۱۴۰۰ | ۱۸:۱۶

مستندات مربوط به پرونده جدیدی از تسلا در کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) نشان می‌دهد این شرکت خودروساز رقمی حدود 1.99 میلیارد دلار بیت کوین هولد کرده است.

اوایل سال 2021، تسلا درحدود 1.5 میلیارد دلار در بیت کوین سرمایه گذاری کرده بود. بهمن ماه سال 99، تسلا از پذیرش بیت کوین برای خرید خودروهای خود خبر داد و در عرض 24 ساعت قیمت این رمزارز محبوب رشد چشمگیری را تجربه کرد. اما این وضعیت چندان دوام نیاورد و اردیبهشت ماه 1400 ورق برگشت.

تسلا اعلام کرد که به دلیل مسایل زیست محیطی در تصمیم خود تجدیدنظر کرده و پذیرش بیت کوین را متوقف کرد. در واقع اردیبهشت ماه امسال تسلا خرید خودرو با بیت کوین را متوقف کرد. اما این تصمیم هم عمر چندان طولانی نداشت و بار دیگر تسلا تصمیم گرفت برای برخی وسایل نقلیه خود رمزارزها را مورد توجه قرار دهد و روی خوش به بازار کریپتو نشان داد.

زمانی که تسلا خرید خودرو با استفاده از بیت کوین را به حالت تعلیق درآورد، علت آن را نگرانی در مورد مصرف سوخت‌های فسیلی برای استخراج و معاملات بیت‌کوین مطرح کرد و به‌ویژه به زغال‌سنگ نیز اشاره کرد که بدترین نوع انتشار را در بین سوخت‌ها دارد.

تسلا

تصمیم تسلا در مورد بیت کوین

تابستان سال گذشته میلادی، ایلان ماسک مدیر عامل این شرکت اعلام کرد با مشاهده بهبود ترکیب انرژی استخراج بیت کوین، مجددا پشتیبانی از پرداخت از طریق بیت کوین را از سر خواهد گرفت. اما هنوز این اتفاق نیفتاده است، ولی جالب اینجاست که تسلا دارایی‌های دیجیتالی بیت کوین خود را محفوظ نگهداشته و آخرین پرونده SEC نشان می‌دهد رقم بیت‌ کوین‌های این شرکت حدودا معادل 1.99 میلیارد دلار است.

این شرکت خودروساز تایید کرده که با ارزش فعلی و پس از فروش بخشی از سهام خود، اکنون حدود 2 میلیارد دلار بیت کوین دارد. در بخشی از پرونده مربوطه به این نکته اشاره شده است:

طی یکسال گذشته منتهی به 31 دسامبر 2021، رقمی درحدود 1.50 میلیارد دلار بیت کوین خریداری کردیم. در همین بازه زمانی، 101 میلیون دلار به دلیل کاهش ارزش این رمرارز متحمل شدیم. همچنین از طریق فروش بخشی از دارایی‌هایخود به سود حدود 128 میلیون دلاری در مارس 2021 دست یافتیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی