ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اینتل RISC-V
تکنولوژی

اینتل در معماری متن باز پردازنده‌های RISC-V سرمایه‌گذاری می‌کند

سازمان جهانی استانداردهای باز RISC-V International اعلام کرده که اینتل در سطح عضویت Premier به مجمع RISC-V پیوسته است. ظاهرا این شرکت باور دارد که آرم، x86 و RISC-V در آینده در کنار یکدیگر نقش ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۱۹ بهمن ۱۴۰۰ | ۱۷:۳۰

سازمان جهانی استانداردهای باز RISC-V International اعلام کرده که اینتل در سطح عضویت Premier به مجمع RISC-V پیوسته است. ظاهرا این شرکت باور دارد که آرم، x86 و RISC-V در آینده در کنار یکدیگر نقش مهمی ایفا خواهند کرد.

دکتر «دیوید پترسون»، هم‌بنیان‌گذار RISC-V که کمک کرد تا این معماری به یک زبان میانجی باز برای تراشه‌های کامپیوتری تبدیل شود، می‌گوید: «مفتخرم که اینتل، همان شرکتی که 50 سال پیش عصر ریزپردازنده‌ها را آغاز کرد، اکنون عضو RISC-V International است.»

این تراشه‌ساز بزرگ آمریکایی اخیرا تمایل زیادی برای کسب مالکیت‌های فکری RISC-V داشته است. این شرکت در عمل هم کارهای زیادی در این باره انجام داده و حتی یک صندوق سرمایه‌گذاری میلیارد دلاری را برای حمایت از استارتاپ‌های تولیدکننده تراشه ایجاد کرده است.

واحد سرمایه‌گذاری‌های اینتل با همکاری واحد خدمات تراشه‌سازی اینتل (IFS) اولویت سرمایه‌گذاری‌های خود را به مالکیت‌های فکری تراشه‌ها، ابزارهای نرم‌افزاری، معماری‌های نوین تراشه و فناوری‌های پیشرفته بسته‌بندی تراشه‌ها معطوف کرده‌اند.

RISC-V

«راندیر تاکور»، مدیر اینتل IFS می‌گوید استراتژی جدید این شرکت بر دو راهبرد صنعتی کلیدی تمرکز دارد: فراهم‌سازی بستر ساخت محصولات ماژولار با پلتفرم چیپلت باز و حمایت از طراحی‌هایی که به‌صورت همزمان از چند معماری مثل آرم، x86 و RISC-V استفاده می‌کنند.

اینتل به تجاری‌سازی RISC-V کمک می‌کند

به عنوان بخشی از این برنامه، IFS از پلتفرم متن باز توسعه نرم‌افزار حمایت می‌کند. از آن‌جایی که RISC-V همیشه بلاک‌های سازنده ماژولار باز داشته، همکاری با اینتل می‌تواند به توسعه اکوسیستم RISC-V و تجاری‌سازی هرچه بیشتر این معماری کمک کند.

«باب برنان»، معاون مهندسی راهکارهای مشتریان در IFS به هیئت مدیره و کمیته فنی RISC-V می‌پیوندد. او می‌گوید: «داشتن یک اکوسیستم نرم‌افزاری و سخت‌افزاری متن باز و غنی برای سرعت دادن به فرآیند رشد و پذیرش معماری RISC-V و استفاده حداکثری از توان طراحان تراشه حیاتی است. اینتل مفتخر است که از رشد معماری مجموعه دستورالعمل‌های آزاد و باز RISC-V حمایت کند.»

اینتل همچنین به دنبال بهینه‌سازی مالکیت‌های فکری خود خواهد بود تا اطمینان یابد که RISC روی همه تراشه‌های IFS کار خواهند کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • molavy
    molavy | ۱۹ بهمن ۱۴۰۰

    میخواد به انحراف بکشه risc-v رو
    کاری که اوراکل با MySQL کرد

مطالب پیشنهادی