ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

واکنش مقامات اتحادیه اروپا به احتمال بستن پلتفرم‌های متا: زندگی بدون فیسبوک فوق‌العاده است

چند روز پیش گزارشی مبنی بر اینکه متا شاید مجبور به بستن فیسبوک و اینستاگرام در اتحادیه اروپا شود، منتشر شد. اگرچه متا امروز با انتشار بیانیه‌ای چنین تهدیدی را رد کرد، اما مقامات اتحادیه ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲۰ بهمن ۱۴۰۰ | ۱۶:۰۳

چند روز پیش گزارشی مبنی بر اینکه متا شاید مجبور به بستن فیسبوک و اینستاگرام در اتحادیه اروپا شود، منتشر شد. اگرچه متا امروز با انتشار بیانیه‌ای چنین تهدیدی را رد کرد، اما مقامات اتحادیه اروپا مشکلی با این موضوع ندارند و می‌گویند زندگی بدون فیسبوک بی‌نظیر است.

کمیسیون اروپا به تازگی قوانینی را تایید کرده که تمام کمپانی‌ها را مجبور می‌کند داده‌های کاربران اروپا را در همین منطقه نگهداری کنند، در حالی که متا داده‌های کاربران را از اروپا به ایالات متحده منتقل می‌کند. همین موضوع باعث شد که گزارش‌هایی درباره تهدید متا برای بستن اینستاگرام و فیسبوک در اروپا منتشر شود، موضوعی که البته این کمپانی رد می‌کند.

حالا دو مقام رسمی اتحادیه اروپا، «رابرت هابک»، وزیر اقتصاد آلمان و «برونو لومر»، وزیر دارایی فرانسه درباره بستن احتمالی فیسبوک و اینستاگرام در این منطقه صحبت کرده‌اند. این مقامات به صورت مستقیم گفته‌اند که متا باید از قوانین جدید اتحادیه اروپا پیروی کند، در غیر اینصورت پلتفرم‌های شبکه‌های اجتماعی در تمام اروپا ممنوع می‌شوند.

البته رابرت هابک پا را از این فراتر گذاشت و گفت زندگی بدون فیسبوک خارق‌العاده است:

«من چهار سال بدون فیسبوک زندگی کرده‌ام و زندگی‌ فوق‌العاده بوده است. بازار داخلی اتحادیه اروپا به اندازه‌ای بزرگ است و قدرت اقتصادی دارد که اگر وحدت عمل داشته باشد، چنین اقداماتی آن را نمی‌ترساند.»

برونو لومر هم نظر مشابهی با مقام آلمانی داشته و گفته کاربران می‌توانند بدون فیسبوک به خوبی زندگی کنند و اتحادیه اروپا از حمایت از حقوق شهروندانش دست نمی‌کشد:

«من می‌توانم تایید کنم که زندگی بدون فیسبوک بسیار خوب است و بدون فیسبوک به خوبی زندگی خواهیم کرد. غول‌های دیجیتال باید بدانند که قاره اروپا روی حق حاکمیت خود تاکید دارد.»

این گفته‌ها در زمانی اعلام می‌شود که متا در بیانیه‌ای هرگونه تمایل برای خروج از بازار اتحادیه اروپا را رد کرده است. البته با توجه به وضعیتی که متا تجربه می‌کند و فشارهای زیادی که روی این کمپانی وجود دارد، تهدید اروپا برای خروج از بازار این قاره کمی عجیب به نظر می‌رسید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی