ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

گلکسی S22 اولترا
تکنولوژی

گلکسی S22 اولترا از سیستم خنک‌کننده بهبود یافته‌ بهره می‌برد

همانطور که طبق گزارش‌های قبلی انتظار می‌رفت، گلکسی S22 اولترا در برخی بازارها با تراشه اگزینوس 2200 و در برخی بازارهای دیگر با تراشه اسنپدراگون 8 نسل 1 عرضه می‌شود اما نکته مهم دیگری که ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۲۰ بهمن ۱۴۰۰ | ۲۰:۴۵

همانطور که طبق گزارش‌های قبلی انتظار می‌رفت، گلکسی S22 اولترا در برخی بازارها با تراشه اگزینوس 2200 و در برخی بازارهای دیگر با تراشه اسنپدراگون 8 نسل 1 عرضه می‌شود اما نکته مهم دیگری که سامسونگ در رویداد گلکسی آنپکد 2022 به آن اشاره کرد، وجود سیستم خنک‌کننده بهبود یافته در نسخه‌های مختلف این گوشی است.

سامسونگ در رویداد خود ضمن معرفی گلکسی S22 اولترا توضیح داد که برای پرچمدار خود از سیستم خنک‌کننده جدیدی بهره برده که شامل چندین عنصر ارتقا یافته می‌شود. به عنوان مثال، در این گوشی از خمیر حرارتی جدیدی با نام «Gel-TIM» استفاده شده که می‌تواند میزان حرارت دستگاه را تا 3.5 برابر موثرتر جابجا کند.

گلکسی S22 اولترا

علاوه بر این، در گلکسی S22 اولترا از قطعه‌ای با نام NANO-TIM استفاده شده که از تداخل الکترومغناطیسی محافظت می‌کند. در واقع، این قطعه حرارت را کارآمدتر به محفظه بخار منتقل کرده و نسبت به رویکردهای سنتی، در برابر فشار مقاومت بیشتری دارد.

طراحی کلی سیستم خنک کننده نیز ظاهرا تازه شده است. محفظه بخار قبلا روی PCB (برد مدار چاپی) قرار می‌گرفت، اما اکنون منطقه وسیع‌تری از AP (پردازنده برنامه) تا باتری را پوشش می‌دهد که این امر باعث بهبود فرآیند انتقال حرارت می‌شود. از طرفی دیگر، محفظه بخار از فولاد ضد زنگ دوگانه ساخته شده، بنابراین نسبت به قبل نازک‌تر و بادوام‌تر است.

سیستم خنک‌کننده جدید گلکسی S22 اولترا باعث بهبود عملکرد اگزینوس 2200 می‌شود؟

گلکسی S22 اولترا

استفاده از سیستم خنک کننده بهتر معمولا به این معنی است که چیپست می‌تواند در مدن زمان طولانی‌تری با حداکثر ظرفیت خود کار کند و چیپست‌های اگزینوس سامسونگ در این زمینه نقص‌هایی داشته‌اند. بنابراین وجود این سیستم خنک‌کننده جدید به همراه آخرین پردازشگرهای گرافیکی AMD در اگزینوس 2200 کمی باعث امیدواری نسبت به عملکرد این تراشه می‌شود. با این وجود، باید منتظر ماند تا گوشی‌های گلکسی S22 اولترا وارد بازار شوند و عملکرد این سیستم خنک‌کننده مورد بررسی قرار بگیرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی