ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

درگاه خدمات آنلاین بیمه
آموزش

چگونه شماره بیمه تامین اجتماعی خود را بیابیم؟

گاهی برای استفاده از خدمات بیمه تامین اجتماعی به شماره بیمه خود نیاز پیدا می‌کنید. اگر شماره بیمه تامین اجتماعی خود را به یاد ندارید با ما همراه باشید تا با راه‌های استعلام شماره بیمه ...

مجتبی آستانه
نوشته شده توسط مجتبی آستانه | ۲۰ بهمن ۱۴۰۰ | ۱۷:۳۰

گاهی برای استفاده از خدمات بیمه تامین اجتماعی به شماره بیمه خود نیاز پیدا می‌کنید. اگر شماره بیمه تامین اجتماعی خود را به یاد ندارید با ما همراه باشید تا با راه‌های استعلام شماره بیمه آشنا شوید.

هر فرد بیمه شده پس از تشکیل پرونده در سازمان تامین اجتماعی، کد منحصر به فرد 8 رقمی دریافت کرده که همان شماره بیمه تامین اجتماعی است. استعلام این شماره بیمه به روش‌های متعددی از قبیل مشاهده دفترچه بیمه، مراجعه به وبسایت خدمات الکترونیکی سازمان تامین اجتماعی یا مراجعه حضوری امکان پذیر است. در ادامه این روش‌ها را بیشتر توضیح می‌دهیم.

اگر هنوز دفترچه بیمه تامین اجتماعی دارید از طریق صفحه اول آن می‌توانید شماره بیمه خود را پیدا کنید. در صفحه اول که مشخصات هویتی شما درج شده است، یکی از باکس‌های جدول به کد (شناسائی/بیمه) اختصاص دارد. کد 8 رقمی درج شده در آن همان شماره بیمه شما است.

یکی دیگر از راه‌های استعلام این شماره، مراجعه حضوری به کارگزاری‌های بیمه تامین اجتماعی است. با توجه به ترافیک و شیوع کرونا این روش را به شما پیشنهاد نمی‌کنیم.

استعلام آنلاین شماره بیمه تامین اجتماعی

درگاه خدمات الکترونیکی سازمان تامین اجتماعی امکانات بسیاری را در اختیار بیمه‌شدگان این سازمان قرار می‌دهد. به طور مثال با عضویت در این وبسایت می‌توانید سوابق بیمه تامین اجتماعی خود را مشاهده کنید یا شماره بیمه‌تان را بیابید.

اگر برای اولین بار است که می‌خواهد از این سامانه استفاده کنید بایستی ابتدا ثبت‌نام کنید؛ بنابراین گزینه «ثبت‌نام» را انتخاب کنید.

درگاه خدمات الکترونیکی تامین اجتماعی

سپس به سامانه مدیریت اطلاعات کاربران سازمان تامین اجتماعی منتقل می‌شوید. اطلاعات وارد شده در زمان ثبت‌نام از این پس به صورت رسمی جهت ارائه خدمات الکترونیک سازمان تامین اجتماعی مورد استفاده قرار خواهد گرفت. گزینه «اشخاص حقیقی» را انتخاب کنید تا به مرحله بعد بروید.

ثبت نام در سایت تامین اجتماعی

در این مرحله باید کد ملی و شماره تلفن همراه خود را وارد کنید. لازم به توجه است که شماره تلفن ثبت شده بایستی به نام شما باشد.

ثبت نام در سایت سازمان تامین اجتماعی

سپس نوبت به وارد کردن اطلاعات شناسنامه‌ای شما از قبیل نام و نام خانوادگی، جنسیت، شماره شناسنامه و تاریخ تولد می‌رسد. لازم است تا دقت کافی در ثبت این اطلاعات داشته باشید زیرا با اطلاعات سازمان ثبت احوال تطبیق داده خواهد شد. در صورت عدم مطابقت، درخواست شما لغو می‌شود.

راهنمای ثبت نام در سایت بیمه تامین اجتماعی

با رفتن به مرحله بعد باید ایمیل خود را درج کنید.

روش ثبت نام در سایت بیمه

سپس نوبت به تعیین رمز عبور برای مراجعات بعدی به این سایت می‌رسد. رمز عبور شما بایستی حداقل 8 کاراکتر بوده و صرفا شامل حروز بزرگ و کوچک لاتین و اعداد باشد. همچنین رمز عبور انتخابی باید حداقل شامل یک حرف بزرگ، یک حرف کوچک و یک عدد شود. توجه داشته باشید که به هیچ عنوان از کد ملی برای رمز عبور خود استفاده نکنید.

ثبت نام در سایت

در مرحله آخر اطلاعات وارد شده جهت تایید نمایش داده شد و در صورت اطمینان از صحت اطلاعات وارد شده روی «تایید و ثبت‌نام» کلیک کنید. سپس پیام «ثبت‌نام شما با موفقیت انجام شد» نمایش داده می‌شود.

ثبت نام در درگاه خدمات الکترونیکی بیمه

با تکمیل مراحل ثبت نام بایستی منتظر پیامک تایید ثبت نام باشید. سپس می‌توانید از خدمات این درگاه استفاده کنید.

در صورتی که پیامک تایید ثبت نام را دریافت کرده یا پیش از این ثبت نام کرده بود جهت یافتن کد بیمه تامین اجتماعی خود بایستی وارد سایت خدمات الکترونیکی تامین اجتماعی شوید.

با انتخاب گزینه «ورود به سامانه»، کد ملی و رمز عبور خود را وارد کنید.

آموزش سازمان تامین

از بخش بیمه شدگان، گزینه خدمات سابقه را انتخاب و سپس روی «کلیه سوابق» کلیک کنید.

مشاهده شماره بیمه تامین اجتماعی

در صفحه باز شده اطلاعات هویتی و لیست سابقه شما نمایش داده می‌شود.

شماره بیمه تامین اجتماعی

شماره 8 رقمی بیمه تامین اجتماعی‌تان در اولین باکس بخش اطلاعات هویتی درج شده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی