ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

متا تهدید اروپا برای بستن فیسبوک و اینستاگرام را رد کرد

دو روز پیش گزارشی مبنی بر این منتشر شد که متا بخاطر قوانین جدید اتحادیه اروپا شاید مجبور به تعطیلی فیسبوک و اینستاگرام در این منطقه شود. حالا این کمپانی با انتشار بیانیه‌ای چنین موضوعی ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲۰ بهمن ۱۴۰۰ | ۱۰:۰۷

دو روز پیش گزارشی مبنی بر این منتشر شد که متا بخاطر قوانین جدید اتحادیه اروپا شاید مجبور به تعطیلی فیسبوک و اینستاگرام در این منطقه شود. حالا این کمپانی با انتشار بیانیه‌ای چنین موضوعی را رد کرده و گفته هیچ تمایلی برای خروج از بازار اروپا ندارد.

تهدیدی که رسانه‌های مختلف آن را چند روز پیش گزارش کرده بودند، به عنوان یک سند مربوط به جلسه گزارش مالی فصل چهارم 2021 متا منتشر شده بود. طبق این سند، متا گفته بود که احتمالا نمی‌تواند تعدادی از مهم‌ترین محصولات و سرویس‌هایش شامل فیسبوک و اینستاگرام را در اروپا در اختیار کاربران قرار دهد. البته در آن سند گفته شده بود در صورتی چنین موضوعی رخ می‌دهد که ایالات متحده و اروپا در دستیابی به یک توافقنامه برای انتقال اطلاعات شکست بخورند. در حقیقت متا نمی‌تواند از مکانیزم‌های انتقال اطلاعات دیگری استفاده کند.

نگرانی متا از آینده‌اش در اتحادیه اروپا

البته این اولین باری نبود که چنین گزارشی به اینترنت راه پیدا می‌کرد و در گذشته متا هشدارهای مشابهی را منتشر کرده بود، با این حال بطور مستقیم به فیسبوک و اینستاگرام اشاره نداشت. نگرانی اصلی متا درباره آینده‌اش در اتحادیه اروپا مربوط به دو قانون «Safe Harbour Agreement» و «Privacy Shield» می‌شود که هر دو آن‌ها در سال‌های اخیر از ترس اینکه چه اتفاقی برای داده‌های شهروندان اروپایی در سرورها ایالات متحده آمریکا رخ می‌دهد، توسط دیوان دادگستری اتحادیه اروپا رد شده بود.

متا

متا می‌گوید تنها شرکتی نیست که درباره دستیابی مقامات به یک توافقنامه جایگزین نگران است و حداقل 70 کمپانی دیگر نگرانی‌های مشابهی را ابراز کرده‌اند:

«ما می‌خواهیم از حقوق اساسی کاربران اتحادیه اروپا محافظت شود و می‌خواهیم اینترنت همانطور که قبلا تعیین شده بود، به کارش ادامه دهد: بدون مشکل با رعایت قوانین قابل اجرا، اما نه محدود به مرزهای ملی.»

در حالی که متا می‌گوید اتحادیه اروپا را تهدید نکرده، برخی مقامات پس از انتشار گزارش‌های اولیه اعلام کردند که مشکلی با این موضوع ندارند و کاربران در این قاره بدون فیسبوک و اینستاگرام به خوبی به زندگی‌شان ادامه خواهند داد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی