ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

شاپرک
فناوری ایران

خرید و فروش وب مانی با دستور معاون اول رئیس جمهور ممنوع شد

به دستور معاول اول رئیس جمهور و ابلاغ بانک مرکزی، خرید و فروش «وب مانی» با استفاده از ابزارهای شبکه پرداخت ممنوع شد. مدیرعامل شاپرک روز گذشته با ارسال نامه‌ای به مدیران عامل شرکت‌های پرداخت‌یار ...

مجتبی آستانه
نوشته شده توسط مجتبی آستانه | ۲۰ بهمن ۱۴۰۰ | ۱۵:۴۶

به دستور معاول اول رئیس جمهور و ابلاغ بانک مرکزی، خرید و فروش «وب مانی» با استفاده از ابزارهای شبکه پرداخت ممنوع شد.

مدیرعامل شاپرک روز گذشته با ارسال نامه‌ای به مدیران عامل شرکت‌های پرداخت‌یار خبر از ممنوعیت خرید و فروش وب مانی داد. در این نامه بیان شده با استناد به دستور معاون اول رئیس جمهور و ابلاغ موارد از طرف بانک مرکزی، خرید و فروش وب مانی با استفاده از ابزارهای شبکه پرداخت ممنوع است.

در همین راستا پرداخت‌یارها بایستی ممنوعیت مذکور را به پذیرندگان پشتیبانی شده ابلاغ کرده و با پایشی جامع بر رفتار و تراکنش‌های مربوطه، درگاه‌های متخلف را مسدود کنند. همچنین گزارش اقدامات انجام شده از سوی پرداخت یارها بایستی به شاپرک ارسال شود.

نامه شاپرک ممنوعیت وب مانی
نامه شاپرک به پرداخت‌یارها مبنی بر ممنوعیت خرید و فروش وب‌مانی

گفتنی است در صورت شناسایی پذیرندگان متخلف توسط شاپرک، درگاه‌های مورد نظر مسدود و اقدامات نظارتی متناظر لحاظ خواهد شد.

وب‌‌مانی (WebMoney) سیستم پرداخت جهانی برای انجام فعالیت‌های مالی آنلاین است که برای کسب‌وکارهای اینترنتی و مردم سراسر جهان امکان ارسال و دریافت پول را فراهم می‌کند. 

با استفاده از وب مانی، کاربران می‌توانند به راحتی در هر نقطه‌ای از جهان پول ارسال کرده یا دریافت کنند. همچنین خرید کالا یا دریافت خدمات از وب سایت‌های پذیرنده وب‌مانی امکان پذیر است. به دلیل ماهیت روسی بودن وب‌مانی این سیستم پرداخت برخلاف پی پال، با وجود تحریم‌ها با کاربران ایرانی نیز همکاری کرده از همین رو تبدیل به ابزاری کاربردی برای ایرانی‌ها شده بود.

وب‌مانی ادعا می‌کند در حال حاضر بیش از 40 میلیون کاربر فعال ماهانه دارد اما از تعداد کاربران ایرانی آن اطلاع دقیقی در دست نیست.

هنوز مشخص نیست دلیل اصلی اتخاذ این ممنوعیت چیست اما با توجه به اینکه استفاده از وب مانی یکی از ابزارهای علاقمندان به حوزه ارز دیجیتال برای شارژ حساب صرافی‌های بین‌المللی بوده، برخی احتمال می‌دهند تصمیم گرفته شده در این راستا باشد. 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (9 مورد)
  • realtime
    realtime | ۲۴ فروردین ۱۴۰۱

    دوستان توجه کنید، اینها نمیخوان تحریم ها برداشته بشه.

    • realtime
      realtime | ۲۵ فروردین ۱۴۰۱

      دوستان شرمنده. من ذهنم رفت پیش پرفکت مانی. بنظرم اقدام درستی بود چون جنگ روسیه علیه اوکراین میتونه باعث تحریم و گیر کردن پول کاربرها تو پرفکت مانی بشه. بعد از خوابیدن قضیه جنگ باید بازم فروشش آزاد بشه.

  • Amir Mohamedi
    Amir Mohamedi | ۱۸ فروردین ۱۴۰۱

    من خریدارم هر کسی که داره بهم ایمیل بده
    folas122@gmail.com

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی