ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ادعای یک روزنامه روسی: رمزارزها در روسیه به رسمیت شناخته می‌شوند

روزنامه روسی «کومرسانت» در گزارشی مدعی شده که مقامات روسیه قصد دارند رمزارز ها را به عنوان نوعی ارز به رسمیت بشناسند. در این گزارش به این موضوع اشاره شده که دولت و بانک روسیه ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۲۰ بهمن ۱۴۰۰ | ۱۳:۰۱

روزنامه روسی «کومرسانت» در گزارشی مدعی شده که مقامات روسیه قصد دارند رمزارز ها را به عنوان نوعی ارز به رسمیت بشناسند. در این گزارش به این موضوع اشاره شده که دولت و بانک روسیه در مورد چگونگی قانون‌گذاری بر ارزهای دیجیتال به توافق رسیده‌اند.

پیش‌نویس قانونی در همین راستا تنظیم شده تا در تاریخ 29 بهمن ماه (18 فوریه) اعلام شود که کریپتو به جای دارایی‌های مالی دیجیتالی و با نام «آنالوگ ارزها» به رسمیت شناخته شود.

گفتنی است در این گزارش به این موضوع اشاره شده که استفاده از رمزارز از نظر حقوقی، تنها از طریق سیستم بانکی یا از طریق واسطه‌های مجاز امکان‌پذیر خواهد بود.

رمزارز روسیه

موضع گیری سخت روسیه در مقابل رمزارزها

این خبر در حالی منتشر می‌شود که بانک روسیه در ابتدای سال جاری میلادی از موضع گیری سخت خود در مقابل رمزارزها و ممنوعیت کلی معاملات آنها گفته بود. حتی گزارشی در ماه ژانویه منتشر شد که به این موضوع اشاره داشت بانک روسیه ماهیت معاملات رمزارزها را تهدیدی بزرگ می‌داند که فاقد ثبات کافی است. در همان مقطع زمانی، بانک مرکزی روسیه حتی پیشنهاد داده بود که موسسات مالی باید از انجام تراکنش‌های ارزهای دیجیتال جلوگیری کنند.

اما در عین حال گزارش‌های جداگانه دیگری نیز منتشر شد که نشان می‌داد «ولادیمیر پوتین»، رئیس جمهور روسیه از طرح‌های قانونمند کردن صنعت ماینینگ کریپتو در این کشور حمایت می‌کند.

در گزارش روزنامه روسی به این موضوع اشاره شده که ظاهرا تراکنش‌های رمزارز بیش از حدود 8000 دلار باید اعلام شوند در غیر صورت جرم کیفری محسوب می‌شوند. جریمه هایی نیز برای کسانی که به طور غیرقانونی رمزارز را به عنوان وسیله پرداخت می پذیرند، در نظر گرفته می‌شود.

گفتنی است وب‌سایت خبری The Block و برخی وب‌سایت ‌های دیگر به نقل از روزنامه روسی کومرسانت این خبر را پوشش داده‌ و تاکید کرده‌اند که مقامات روسیه در تلاش هستند تا دارایی‌های دیجیتالی به عنوان نوعی ارز رایج به رسمیت بشناسند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی