ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گوگل این ویژگی‌های اندروید را تنها برای سری گلکسی S22 و تب S8 عرضه می‌کند

گوگل از عرضه چندین ویژگی انحصاری جدید در سیستم عامل اندروید برای پرچمداران تازه معرفی شده سامسونگ خبر داد. کاربران دستگاه‌های جدید سری گلکسی S22 و گلکسی تب S8 در استفاده از گوگل Duo، گوگل ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۲۰ بهمن ۱۴۰۰ | ۱۹:۲۸

گوگل از عرضه چندین ویژگی انحصاری جدید در سیستم عامل اندروید برای پرچمداران تازه معرفی شده سامسونگ خبر داد. کاربران دستگاه‌های جدید سری گلکسی S22 و گلکسی تب S8 در استفاده از گوگل Duo، گوگل Messages، دسترسی صوتی Voice Access و برخی اپ‌های دیگر به صورت انحصاری به قابلیت‌های جدیدی دسترسی خواهند داشت.

کاربران گوگل Duo می‌توانند از ویژگی جدید برای اشتراک گذاری لایو در قالب جدیدی بهره ببرند. در واقع کاربران دستگاه‌های مذکور می‌توانند از سرویس تماس ویدیویی در برنامه‌های پشتیبانی‌ شده سامسونگ مانند Notes و Gallery، برای تماشای ویدیوهای یوتیوب یا استفاده از وایت برد گوگل  Jamboard بهره ببرند.

در مورد یوتیوب، گوگل به زودی به کاربران سامسونگ امکان پیش نمایش ویدیوها در برنامه‌های پیام رسان گوگل را می‌دهد. گوگل ادعا می‌کند پیوندهای یوتیوب از جمله مواردی هستند که بیشترین اشتراک گذاری روی پلتفرم را به خود اختصاص می‌دهند. کاربران واتساپ نیز می‌توانند هر چند بار که می‌خواهند ویدیو را بدون مراجعه به برنامه یوتیوب مشاهده کنند.

گلکسی

ویژگی‌های جدید اندروید برای سامسونگ

فراتر از اپ‌ها، چند ویژگی جدید نیز به رابط کاربری One UI 4 سامسونگ اضافه شده است. دستگاه‌های سری  گلکسی  S22 و گلکسی تب S8 با دسترسی صوتی به نسخه‌های  اندروید 12 وارد بازار می‌شوند. این قابلیت به کاربران این امکان را می‌دهد که نتوانند صفحه نمایش خود را برای پیمایش در برنامه‌ها، منوها و موارد دیگر لمس کنند. از طریقی که در دستیار صوتی به وجود می‌آید می‌توان به ویژگی «هی گوگل» در Voice access اشاره کرد.

در نهایت، گوگل به کاربران یادآوری می‌کند که One UI 4 اکنون با زبا طراحی متریال یو (Material You) از جمله پشتیبانی از قالب پویا قابل استفاده است. گوگل در همین راستا می‌گوید اگر کاربران وال پیپر خود را تغییر بدهند، ظاهر کل دستگاه از جمله اعلان‌ها، اپ‌ها و سایر موارد تغییر می‌کند.

این ویژگی اولین بار در سری گوگل پیکسل 6 عرضه شد، اما می‌توان انتظار داشت که دستگاه‌های با سیستم عامل اندروید 12 بیشتری از این قابلیت بهره خواهند برد.

گفتنی است تنها گوشی‌های سری گلکسی اس 22 و گلکسی تب اس 8 نیستن د که به قابلیت‌های جدید گوگل دست پیدا می کنند. به روز رسانی جدید برای گلکسی واچ 4 نیز رنگ‌ها و فونت‌های جدیدی را به ارمغان می‌آورد و نویدبخش چندین قابلیت ردیابی سلامت جدید نیز خواهد بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی