ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

فناوری ایران

رئیس هیئت مدیره زرین‌پال: شاپرک درگاه‌هایی که چند ماه تراکنش نداشتند را بدون اطلاع قبلی می‌بندد

رئیس هیئت مدیره زرین‌پال خبر از بسته شدن درگاه‌هایی می‌دهد که چند ماه تراکنش نداشتند و تاکید دارد این موضوع بدون هیچ اخطار قبلی و هشداری انجام می‌شود. او همچنین می‌گوید که در طول چند ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۲۰ بهمن ۱۴۰۰ | ۱۶:۵۱

رئیس هیئت مدیره زرین‌پال خبر از بسته شدن درگاه‌هایی می‌دهد که چند ماه تراکنش نداشتند و تاکید دارد این موضوع بدون هیچ اخطار قبلی و هشداری انجام می‌شود. او همچنین می‌گوید که در طول چند هفته اخیر برخی از درگاه‌ها که به تازگی کد مالیاتی دریافت کرده‌اند هم توسط شاپرک بسته شدند چرا که اطلاعات جمع آوری شده از سوی این مرکز درباره لیست درگاه‌های که کد مالیاتی دارند قدیمی بوده و عناوین جدید در این لیست حضور ندارند.

علی امیری زرین پال

«علی امیری» در گفتگو با دیجیاتو خبر از اقدام جدید شاپرک در برابر برخی از درگاه‌ها می‌دهد؛ درگاه‌هایی اینترنتی که چندین ماه تراکنش نداشتند و این موضوع بدون هیچ اخطار قبلی صورت گرفته است. او در پاسخ به این پرسش که چرا چنین اقدامی از سوی شاپرک صورت گرفته می‌گوید که آنها هم دقیقا از چرایی این موضوع اطلاعی ندارند و پیگیری‌هایشان نیز عملا بی‌پاسخ باقی مانده است:

«ما از شاپرک پیگیری چرایی این اقدام را انجام دادیم و پاسخ شفافی پیدا نکردیم. احتمالا استدلال بر اینست که این درگاه‌ها باید بسته شوند چرا که تراکنشی ندارند اما واقعیت اینست که این درگاه‌ها مانند دستگاه پوز نیستند که هزینه‌ای بتراشند و نهایتا یک تراکنش در بین میلیون‌ها تراکنش هستند. این موضوع چقدر به سیستم شاپرک آسیب می‌زند که به بستن آنها اقدام کند؟ برخی از صاحبین این درگاه‌ها حالا که می‌خواهند فعالیتی کنند با مشکل مواجه شدند.»

۲ میلیون درگاه بسته شدند

امیری در پاسخ به این پرسش که چند درگاه تا امروز بسته شدند اعلام می‌کند که بر اساس اطلاعات به دست آمده از خود شاپرک نزدیک به دو میلیون درگاه در هفته‌های اخیر بسته شدند که تعداد زیادی از آنها به این مساله عدم انجام تراکنش در طول ۶ ماه اخیر برمی‌گردد. امیری تاکید دارد که یک سری درگاه‌ها نیز به خاطر اشتباه دیگر شاپرک بسته شدند:

«شاپرک یک استعلامی درباره درگاه‌هایی که کد مالیاتی دارند گرفته که به نظر می‌رسد این استعلام قدیمی است. به هر حال با توجه به تهدیدات اخیر، بسیاری از درگاه‌ها در هفته‌های اخیر اقدام به دریافت کد مالیاتی کردند و اسمشان در لیست شاپرک نبوده است. این درگاه‌های جدید هم قربانی شدند و مسدود شدند و وقتی این موضوع را به شاپرک می‌گوییم، به ما می‌گویند که آن شخص باید دوباره برود یک درگاه جدید بزند و در واقع دوباره باید اینماد بگیرد و مسیری را مجددا طی کند.»

امیری در پاسخ به این پرسش که آیا امکان دریافت وب سرویس از سازمان امور مالیاتی کشور برای شاپرک وجود ندارد تا لیستشان به روز باشد به دیجیاتو می‌گوید: «این ساده‌ترین راهی است که می‌تواند توسط شاپرک صورت بگیرد تا چنین اشتباهاتی پیش نیاید اما دوستان زحمت این کار را هم به خود نداده‌اند.»

رئیس هیئت مدیره زرین‌پال با اعلام این نکته که این اقدامات شاپرک تنها برای درگاه‌های زیرمجموعه پرداخت‌یارها صورت نگرفته و بلکه درگاه‌های مجموعه‌های PSP نیز دچار این مشکلات شدند به دیجیاتو می‌گوید که PSPها اعتراضی به این کار نداشتند و بیشتر با دستورات و قوانین اشتباه شاپرک کنار می‌آیند. او همچنین اذعان دارد که این اشتباهات باعث شده که کاربران بسیاری از پرداخت‌یارها شکایت داشته باشند و مقصر اصلی این حوادث را نه شاپرک بلکه پرداخت‌یارها بدانند: «موضوعی که قطعا باعث ریزش مشتریان و کاربران پرداخت‌یارها خواهد شد و مانع جدیدی پیرو سلسله موانع قبلی است.»

اینماد

با ادامه این اقدامات دیگر نمی‌خواهیم پرداختیار باشیم

علی امیری باور دارد تمام این فعالیت‌های شاپرک به این موضوع برمی‌گردد که آنها قصد تخریب پرداخت یارها و نابودی آنها را دارند: «ما نامه‌های متعددی به شاپرک زدیم و از آنها خواستیم تا این درگاه‌های به اشتباه مسدود شده را به صاحبان آنها بازگردانند. ما نمی‌توانیم مشتریان را دوباره وارد پروسه دریافت کد مالیاتی بکنیم که همین چند هفته پیش درگیرش بودند و یا مشتریانی که دوباره تجارتی را در ایام کرونا احیا کردند را به سمت گرفتن اینماد جدید هدایت کنیم چرا که درگاهشان بسته شده است.»

امیری در پاسخ به این پرسش دیجیاتو که در نهایت اگر درگاه‌ها برنگردند و این سیاست‌ها ادامه داشته باشد تصمیم زرین پال و سایر پرداخت‌یارها چیست به دیجیاتو می‌گوید: «از سایر دوستان زحمتکش حوزه پرداخت‌یار خبری ندارم اما من خودم شخصا باور دارم این قبیل سیاست‌ها در نهایت کاری می‌کند تا ما هم دیگر پرداخت‌یاری را کنار بگذاریم و نخواهیم در این زمینه فعالیتی داشته باشیم، هدفی که البته باور دارم از ابتدای امر دنبالش هستند تا پرداختیارها به کلی حذف شوند.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • pop_0098
    pop_0098 | ۲۱ بهمن ۱۴۰۰

    کره شمالی شدن همین جوریه یواش یواش

  • molavy
    molavy | ۲۰ بهمن ۱۴۰۰

    واقعا احمق عستند، یک ماهه دنبال گرفتن یک درگاه پرداخت هستم
    کاش یک رمز ارز واقعا جهانی بشه و پایدار همه از دلار و ریال و ... خلاص بشیم

مطالب پیشنهادی