ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

سیاهکلی
اینترنت و شبکه

نماینده مجلس: کاهش سرعت اینترنت کم فروشی است

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس کاهش سرعت اینترنت را کم‌فروشی و غش در معامله دانست. او از وزارت ارتباطات خواست تا علل این موضوع را به مردم گزارش کند. «لطف اله سیاه‌کلی» در گفت‌و‌گو ...

مجتبی آستانه
نوشته شده توسط مجتبی آستانه | ۲۱ بهمن ۱۴۰۰ | ۱۳:۱۵

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس کاهش سرعت اینترنت را کم‌فروشی و غش در معامله دانست. او از وزارت ارتباطات خواست تا علل این موضوع را به مردم گزارش کند.

«لطف اله سیاه‌کلی» در گفت‌و‌گو با خانه ملت با انتقاد از وضعیت اینترنت کشور اظهار داشت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات باید در این زمینه شفاف‌سازی کند، به این معنا که سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و شرکت ارتباطات زیرساخت بایستی علل کاهش سرعت اینترنت را به مردم توضیح دهند.

به اعتقاد وی این وضعیت کم‌فروشی و غش در معامله است زیرا مردم پول کامل پرداخت می‌کنند اما خدمات متناسب دریافت نمی‌کنند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم وعده داد تا موضوع کاهش سرعت اینترنت را در کمیسیون صنایع و معادن نیز مطرح کند: «وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات باید درباره چرایی این موضوع گزارش دهد. باید مشخص شود آیا زیرساخت‌ها دچار مشکل شدند یا اپراتورها درحال کم فروشی هستند؟»

کاهش سرعت اینترنت

این برای اولین بار طی چند ماه اخیر نیست که یک نماینده مجلس از وضعیت اینترنت انتقاد می‌کند. ابتدای آذرماه نماینده مردم جیرفت در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی از وزیر ارتباطات خواست تا پایش را از روی سیم بردارد: «سرعت اینترنت نه‌تنها افزایش نیافت، بلکه به‌شدت کاهش یافت به‌طوری که دانش‏‌آموزان و دانشجویان دچار مشکل شدند و فضای کسب‏‌وکار آسیب دیده است.»

افزایش قیمت اینترنت بایستی متناسب با ارتقای کیفیت باشد

سیاهکلی درباره صحبت‌های وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات مبنی بر بازنگری در نرخ تعرفه اینترنت در سال آینده، گفت:

«مردم حاضرند هزینه خدماتی که دریافت می‌کنند را پرداخت کنند. اما باید به این نکته نیز توجه شود که اگر وزارت ارتباطات به دنبال افزایش قیمت تعرفه اینترنت است، باید خدمات جدیدی نیز تعریف کند یا کیفیت ارتقا یابد.»

او تاکید کرد قیمت‌ها باید به ازای ارائه خدمات جدید، افزایش یابد در غیر این صورت نباید قیمت‌ها بدون بهبود وضعیت افزایش پیدا کند.

زارع‌پور، وزیر ارتباطات در مراسم بهره‌برداری از پروژه‌های شرکت مخابرات ایران از رویکرد مجلس نسبت به جلوگیری از افزایش تعرفه‌های اینترنت انتقاد کرده و از مجلس خواست تا مانند سال گذشته موانعی مانند اصلاح نشدن تعرفه‌ها را ایجاد نکنند: «با توجه به نرخ تورم در دو سال گذشته حتما باید تعرفه‌ها افزایش پیدا کند؛ در غیر اینصورت حوزه ICT کشور در بخش ارتباطات امکان سرمایه‌گذاری را از دست خواهد داد.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • الفت الفتی
    الفت الفتی | ۲۲ بهمن ۱۴۰۰

    بچه هم می‌دونه که این طرح منجر به مسدود کردن تمام اینترنت جهانی خواهد شد و تمام فیلترشکن ها ..و چه بد مملکتی خواهیم داشت بدون اینترنت جهانی...حدس می‌زنم مخابراتی ها میخان کارت های تلفن بین الملل رو مجدد به مردم بفروشن چون تماس های تصویری واتساپ برای مردم ارزان درمیاد ...یادتون باشه تاجران حرفه ای فارکس و ارز دیجیتال و باینری و بطور کلی تاجران جهانی بعد از مسدود شدن نت از ایران فرار میکنن...اونها نقش بسزایی در ارز آوری دارن

  • avvvvab
    avvvvab | ۲۱ بهمن ۱۴۰۰

    حضور محترم دادستان کل کشور
    سلام علیکم
    احتراماً مستدعی است
    پس از گلایه‌های مردمی و اعترافات دولتی و مجلسی اکنون نوبت دادستانی محترم است که رسیدگی نماید: آیا شکوۀ همگانی از این ترنت، دروغی است یا تکذیب وزیر ارتباطات ریائی است؟ یا شاید موذی (نفوذی) در صدد ایجاد نارضایتی است.
    بهرحال، آنچه مسلّم است متأسفانه رتبۀ کشورمان در جدول رده‌بندی سرعت/ کیفیت خیلی پائین است که نه در شأن ملّت ایران و نه در حدّ ادّعای کشور ایران است از سایرین عقب‌تر بودن! چه رسد به آنکه اوّل قرار بود الگوی ملل هم باشند.
    والسلام علیکم و رحمة الله

  • pop_0098
    pop_0098 | ۲۱ بهمن ۱۴۰۰

    طرح از مخابرات گرفتم ۱۶ مگ هرماه باید زنگ بزنم بگم تو مودم Status دیتا ریت از ۱۶۰۰۰ امد روی ۸۰۰۰ دوبراه درستش میکنه میبره روی ۱۶ هزار کلا کم کردن سرعت کارشون شده مراقب باشید طرح میگیرید این کارها را میکنند

مطالب پیشنهادی