ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اندروید 13
تکنولوژی

اولین پیش‌نمایش توسعه‌دهندگان اندروید 13 با اسم رمز «تیرامیسو» منتشر شد

در حال حاضر حدود 2.5 میلیارد گوشی در سراسر جهان از سیستم عامل اندروید پشتیبانی می‌کنند و گوگل هر سال به‌روزرسانی جدیدی برای آن ارائه می‌کند. حالا اولین پیش‌نمایش توسعه‌دهندگان اندروید 13 در دسترس قرار ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۲۲ بهمن ۱۴۰۰ | ۲۲:۳۰

در حال حاضر حدود 2.5 میلیارد گوشی در سراسر جهان از سیستم عامل اندروید پشتیبانی می‌کنند و گوگل هر سال به‌روزرسانی جدیدی برای آن ارائه می‌کند. حالا اولین پیش‌نمایش توسعه‌دهندگان اندروید 13 در دسترس قرار گرفته که تغییرات زیادی را به همراه دارد و همچنین بهبودهای جدیدی در حریم خصوص و موارد دیگر آن ارائه کرده است.

پیش از هر چیز باید توضیح داد که این نسخه فقط در دسترس توسعه‌دهندگان قرار گرفته و گوگل در ابتدا قصد دارد ویژگی‌های آن را مورد آزمایش قرار دهد. با این اوصاف، اولین پیش‌نمایش توسعه‌دهندگان اندروید 13 ویژگی‌های قابل توجهی را به همراه دارد که در ادامه برخی از آن‌ها را شرح داده‌ایم.

اندروید 13

از جمله ویژگی‌های حریم خصوصی آن می‌توان به یک سیستم انتخاب عکس جدید اشاره کرد که به کاربران اجازه می‌دهد تا تصاویر و ویدیوهای خاصی را با برنامه‌ها به اشتراک بگذارند و همچنین مجوز وای-فای جدید که ظاهرا استفاده از داده‌های مکانی را کاهش می‌دهد.

طراحی Material You هم اکنون نیز شامل آیکون‌های پویا برای اپ‌ها می‌شود اما با اندروید 13 تمام آیکون‌ها از این طراحی پشتیبانی می‌کنند. در سیستم عامل جدید گوگل همچنین یک API جدید وجود دارد که به توسعه‌دهندگان کمک می‌کند تا زبان ترجیحی کاربران را شناسایی کنند و باعث بهبود تجربه کاربر می‌شود.

افزون بر این موارد، این نسخه از اندروید برای برخی دستگاه‌های پیکسل شامل یک اپ Camera Obfuscator می‌شود که می‌تواند به روش‌های مختلف برخی عکس‌ها را مبهم کند. همانطور که در تصاویر مشخص شده، کاربران می‌توانند قبل از اشتراک‌گذاری عکس‌ها، آن‌ها را از اپ Camera Obfuscator مبهم کنند یا تصاویر موجود در گالری خود را از طریق منوی اشتراک‌گذاری به داخل اپ انتقال دهند و سپس آن‌ها را مبهم کنند.

در نهایت باید به این نکته اشاره کرد که گوگل با انتشار اندروید 10 دیگر از نام دسرها برای سیستم عامل خود استفاده نکرد اما به نظر می‌رسد اکنون از تصمیم خود صرف‌نظر کرده است زیرا اولین پیش‌نمایش توسعه‌دهنده اندروید 13 «تیرامیسو» نام دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی