ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اپل
تکنولوژی

هدست واقعیت ترکیبی اپل احتمالا با سیستم عامل RealityOS معرفی می‌شود

هدست AR/VR اپل که ظاهرا گفته می‌شود تا پایان سال جاری میلادی نیز وارد بازار نخواهد شد، احتمالا در سال 2023 و با سیستم عامل RealityOS از راه می‌رسد.   توسعه‌دهندگان نرم‌افزار در منابع اپ‌استور ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۲۲ بهمن ۱۴۰۰ | ۱۴:۳۰

هدست AR/VR اپل که ظاهرا گفته می‌شود تا پایان سال جاری میلادی نیز وارد بازار نخواهد شد، احتمالا در سال 2023 و با سیستم عامل RealityOS از راه می‌رسد.  

توسعه‌دهندگان نرم‌افزار در منابع اپ‌استور و منابع GitHub مورد استفاده اپل، ارجاعاتی به سیستم عامل realityOS پیدا کرده‌ و نتایج آن را در توییتر به اشتراک گذاشته‌اند.

این نخستین بار نیست که به این سیستم عامل اشاره می‌شود و خبرهایی در مورد آن منتشر می‌شود. بلومبرگ در سال 2017 گزارشی درباره سیستم عاملی با نام «rOS» با عنوان «سیستم عامل واقعیت» (reality operating system) منتشر کرده بود. طبق گزارش‌ها، این سیستم عامل مبتنی بر iOS خواهد بود و روی هدست آینده اپل اجرا می‌شود. بلومبرگ می‌گوید چالش‌های مختلف توسعه این هدست به گرمای بیش از حد آن و فناوری دوربین مربوط می‌شود.

گفتنی است اپل مشخصات مربوط به هدست جدید خود را به خوبی در وضعیت محرمانه نگه داشته تا اطلاعاتی از آن به بیرون درزپیدا نکند. اما براساس اطلاعات فاش شده ظاهرا کاربران باید منتظر هدست واقعیت مجازی و واقعیت افزوده به صورت ترکیبی باشند که احتمالا با تراشه قدرتمندی همچون M1 پرو در سطح سیستم مک معرفی می‌شود.

اپل

مشخصات هدست واقعیت ترکیبی اپل

همچنین در خبرهای غیررسمی آمده است این هدست احتمالا با حداقل شش ماژول نوری برای ارائه خدمات AR با وضوح ویدیویی مطلوب و دو نمایشگر میکرو اولد 4K سونی به بازار عرضه می‌شود. یکی از ویژگی‌های مهم این دستگاه آن است که می‌تواند به صورت مستقل و بدون نیاز به اتصال به مک و آیفون کار کند.

«مینگ-چی کو»، تحلیلگرمعروف اپل که بسیاری از خبرهای غیررسمی در مورد این دستگاه را به اشتراک گذاشته می‌گوید کوپرتینویی‌ها احتمالا هدست مذکور را اواخر سال جاری میلادی وارد بازار می‌کنند، هرچند در گزارش‌های دیگری صحبت از عرضه آن در سال 2023 شده است.

هدست AR/VR در درجه اول برای گیمرها و همچنین برای کاربردهای رسانه‌ای و ارتباطات عرضه خواهد شد. براساس گزراش‌های منتشر شده به نظر می‌رسد این هدست با قیمت حدود 3000 دلار در دسترس کاربران قرار می‌گیرد، اما مارک گورمن از بلومبرگ می‌گوید که اپل در مورد قیمت بالای 2000 دلار صحبت‌هایی مطرح کرده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی