ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اگزینوس 2200
تکنولوژی

چیپ اگزینوس 2200 سامسونگ تنها 5 درصد از نسل قبل خود سریع‌تر است

براساس داده‌های TechAltar، چیپ هشت هسته‌ای سامسونگ یعنی اگزینوس 2200 در بخش عملکرد پردازنده تنها 5 درصد سریع‌تر از نسل قبلی یعنی اگزینوس 2100 است. پردازنده پرچمدار جدید سامسونگ یعنی اگزینوس 2200 در چند وقت ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۲۲ بهمن ۱۴۰۰ | ۱۳:۳۰

براساس داده‌های TechAltar، چیپ هشت هسته‌ای سامسونگ یعنی اگزینوس 2200 در بخش عملکرد پردازنده تنها 5 درصد سریع‌تر از نسل قبلی یعنی اگزینوس 2100 است.

پردازنده پرچمدار جدید سامسونگ یعنی اگزینوس 2200 در چند وقت گذشته مورد توجه بسیار زیادی قرار گرفته که البته بیشتر آن به دلیل پردازشگر گرافیکی AMD بوده است. با وجود قابلیت‌هایی مانند رهگیری پرتو انتظار می‌رفت تا این چیپ حداقل در بخش پردازش گرافیک عملکرد قابل توجهی داشته باشد اما آمار ارائه شده باعث ناامیدی طرفداران اگزینوس می‌شود.

اگزینوس 2200 در مقابل اگزینوس 2100

طبق داده‌های ارائه شده توسط TechAltar تحلیلگر شناخته شده حوزه فناوری چنین داده‌هایی را در مورد عملکرد پردازنده ارائه داده که تنها 5 درصد سریع‌تر از نسل قبلی یعنی اگزینوس 2100 است. معمولا پردازنده‌های پرچمدار نسبت به نسل قبل خود حداقل 15 تا 20 درصد عملکرد بهتر را به همراه دارند اما اگزینوس 2200 طبق این آمار به هیچ وجه آمار قابل انتظاری را ارائه نمی‌کند.

اگزینوس 2200

شرکت AMD در بخش دسکتاپ کارت‌های گرافیکی بسیار قدرتمندی دارد و شاید انتظار داشته باشید که ضعف اگزینوس 220 در بخش عملکرد پردازنده به واسطه پردازشگر گرافیکی AMD آن برطرف خواهد شد. با این حال، در آمار این تحلیلگر عمچنین ادعا شده که تراشه پرچمدار سامسونگ در بخش پردازشگر گرافیک نیز فقط 17 درصد از نسل قبل خود سریع‌تر است.

در نهایت باید اشاره کرد که این تراشه در بخش پردازنده‌های شبکه‌ای (NPU) نسبت به اگزینوس 2100 عملکرد بسیار خوبی دارد و با افزایش 115 درصدی روبرو است. با این وجود می‌توان گفت اگزینوس 220 در عملیات‌هایی مانند پردازش تصویر عملکردی سریع‌تری را ارائه می‌کند.

البته باید دید عملکرد این تراشه در گوشی‌های واقعی به چه صورت است و آیا ضعف‌های آن در هنگام کار کردن نیز احساس می‌شود یا خیر. با این وجود TechAltar اشاره می‌کند که سامسونگ معیارهای عملکرد تراشه خود را مخفی نگه داشته و حتی تلاش داشته تا رویداد معرفی چیپ خود را لغو کند.

در مجموع، به نظر می‌رسد که اسنپدراگون بار دیگر اگزینوس را شکست داده باشد. TechAltar در این رابطه می‌گوید: «[چیپ] کوالکام پردازنده گرافیکی بهتری داشته و نسبت به نسل قبل خود 50 درصد پیشرفت کرده است. بنابراین به نظر می‌رسد که پیشروی خود را افزایش داده‌اند.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی