ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

گلکسی S22
تکنولوژی

گلکسی S22 تست مقاومت و تعمیرپذیری را با موفقیت پشت سر گذاشت [تماشا کنید]

پس از معرفی بزرگ گوشی‌های سری گلکسی S22 سامسونگ شاید بسیاری از طرفداران درباره مقاومت و دوام این دستگاه‌ها سوالاتی داشته‌اند. حالا دو روز پس از رویداد گلکسی آنپکد سامسونگ، کانال یوتیوب PBKreviews کوچکترین عضو ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۲۲ بهمن ۱۴۰۰ | ۱۸:۰۰

پس از معرفی بزرگ گوشی‌های سری گلکسی S22 سامسونگ شاید بسیاری از طرفداران درباره مقاومت و دوام این دستگاه‌ها سوالاتی داشته‌اند. حالا دو روز پس از رویداد گلکسی آنپکد سامسونگ، کانال یوتیوب PBKreviews کوچکترین عضو این خانواده، یعنی گلکسی S22 را مورد تست مقاومت و تعمیرپذیری قرار داد.

تست مقاومت گلکسی S22

تست مقاومت گلکسی S22 با آزمایش غوطه‌وری یک دقیقه‌ای دستگاه در آب شروع می‌شود. هرچند گوشی پس از گذشت مدت زمانی رفتار عجیبی از خود نشان می‌دهد اما با وجود گواهی IP68 حضور یک دقیقه‌ای آن در چندان خطرناک به نظر نمی‌رسد.

نمایشگر دستگاه نیز در سطح هشت سختی موس خراش‌های عمیقی دریافت می‌کند که برای نمایشگر شیشه‌ای کاملا معمولی است، حتی اگر این گوشی از جدیدترین نسخه محافظ گوریلا گلس ویکتوس بهره می‌برد. پنل پشتی نیز از همان شیشه محافظ بهره می‌برد و در سطح هشت آن نیز خراشیدگی‌های قابل توجهی دیده می‌شود.

قاب، دکمه‌ها، ماژول دوربین و خشاب سیم کارت از جنس آلومینیوم ساخته شده‌اند که با این وجود ساختار آن‌ها مقاومت خوبی دارد. علاوه بر این، گوشی را چندان راحت نمی‌توان از دو طرف خم کرد، بنابراین در تست خمش نیز آسیب چندان زیادی به آن وارد نمی‌شود. با وجود تمام این آزمایش‌ها، PBKreviews به مقاومت و دوام گلکسی S22 امتیاز 10/10 را داده است!

تست تعمیرپذیری گلکسی S22

تست تعمیرپذیری نیز با جداکردن پنل شیشه‌ای پشت آن شروع می‌شود که به قاب فلزی دوربین متصل شده که توسط چسب نگه داشته شده است. برای رسیدن به سیم پیچ شارژ بی‌سیم و آنتن NFT نیز در مجموع باید 19 پیچ باز شود.

با جدا کردن کابل‌های انعطاف‌پذیر باتری و پوشش پلاستیکی بالایی، برد‌اصلی دستگاه آزاد می‌شود که اجزای کلیدی مانند چیپست، رم، حافظه داخلی و دوربین‌های اصلی روی آن قرار گرفته‌اند.

به طور کلی، برای تعویض نمایشگر گوشی باید اجزای اصلی آن را جدا کنید و قسمت جلویی آن را کمی گرم کنید تا چسبش باز شود. باتری 3700 میلی آمپر ساعتی دستگاه نیز زبانه‌های قابل کشش ندارد و باید برای جدا کردن آن از الکل مالشی و یک سنجاق استفاده کرد. در نهایت PBKreviews به گلکسی S22 امتیاز تعمیرپذیری 7.5/10 را داده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی