ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

حافظه فلش
تکنولوژی

نابودی بیش از 6.5 میلیون ترابایت حافظه فلش در کارخانه وسترن دیجیتال

وسترن دیجیتال و کیوکشیا از جمله بزرگترین تولیدکنندگان حافظه فلش در جهان، پس از کشف ناخالصی در مواد خام، تولید دو کارخانه مستقر در ژاپن خود را کاهش دادند که این امر احتمالا منجر به ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۲۳ بهمن ۱۴۰۰ | ۱۷:۳۰

وسترن دیجیتال و کیوکشیا از جمله بزرگترین تولیدکنندگان حافظه فلش در جهان، پس از کشف ناخالصی در مواد خام، تولید دو کارخانه مستقر در ژاپن خود را کاهش دادند که این امر احتمالا منجر به افزایش قیمت و فشار بیشتر بر زنجیره تامین خواهد شد و انتظار می‌رود بقیه صنعت را نیز تحت تاثیر قرار دهد.

طبق گزارشی که توسط بلومبرگ منتشر شده، هنوز مشخص نیست که این اختلال تا چه اندازه گسترده خواهد بود. با این وجود، وسترن دیجیتال کاهش پیش‌بینی شده عرضه حافظه‌های خود را حدود 6.5 میلیون ترابایت (6.5 اگزابایت) اعلام کرده و تحلیلگر شرکت «ولز فارگو» (Wells Fargo) تخمین می‌زند که به طور کلی حدود 16 اگزابایت حافظه با وجود این مشکل از بین رفته است.

احتمال افزایش قیمت حافظه فلش

حافظه فلش

«هیدکی یاسودا»، تحلیلگر موسسه تحقیقاتی Ace ادعا می‌کند که درست مانند سایر بخش‌های صنعت که به دلیل کمبود و محدودیت‌های عرضه دچار افزایش قیمت شدند، در نتیجه این مشکل نیز شاهد افزایش قیمت حافظه‌های فلش خواهیم بود.

البته سامسونگ و مایکرون نیز به تولید حافظه فلش مشغول هستند و احتمالا بتوانند بخشی از تاثیر این مشکل روی صنعت را کاهش دهند.

از حافظه فلش برای تولید حافظه‌های حالت جامد مدرن مورد استفاده در محصولاتی مانند آیفون، آیپد، مک و اپل واچ استفاده می‌شود. در حالی که تولیدکننده اصلی این قطعات سامسونگ است، کاهش عرضه از سوی دو تامین‌کننده بزرگ دیگر باعث افزایش تقاضا برای تولید شرکت کره‌ای خواهد شد.

دو شرکت وسترن دیجیتال و کیوکشیا هنوز اعلام نکرده‌اند که چه زمانی انتظار می‌رود تولیدات آن‌ها از سر گرفته شود. تخمین زده شده که کاهش تولید آن‌ها در سه ماهه آینده حدود 10 درصد از مصرف بازار را تحت تاثیر قرار خواهد داد. کیوکشیا در بیانیه خود توضیح داده که این مشکل روی خط تولید حافظه سه بعدی آن‌ها تاثیر گذاشته که جدیدتر و گرانتر است و حافظه فلش 2 بعدی NAND معمولی آن‌ها تحت تاثیر قرار نخواهد گرفت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی