ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

برگ سبز خودرو همان سند رسمی است
خودرو

دولت مجددا تاکید کرد: برگ سبز خودرو همان سند رسمی است

در مصوبه جدید دولت بار دیگر بر این نکته تاکید شده است که برگ سبز خودرو همان سند رسمی است. این مصوبه که به تازگی به تصویب رسیده است تلاش دیگری است از سوی دولت ...

سپهر زنگنه
نوشته شده توسط سپهر زنگنه | ۲۳ بهمن ۱۴۰۰ | ۱۸:۴۵

در مصوبه جدید دولت بار دیگر بر این نکته تاکید شده است که برگ سبز خودرو همان سند رسمی است.

این مصوبه که به تازگی به تصویب رسیده است تلاش دیگری است از سوی دولت تا بر کشمکش‌های میان پلیس و دفاتر اسناد رسمی پایان دهد.

هرچند احتمال داده می‌شود دفاتر اسناد رسمی مجددا به روش دیگری با تاکید بر ثبت اسناد رسمی خودرو در این دفاتر با تصمیم قانونی گرفته شده به نفع مردم مخالفت کنند.

به موجب مصوبه جدید تصویب شده، متعاملین وسیله‌نقلیه موتوری یا نمایندگان قانونی آنان مکلفند برای نقل‌و‌انتقال وسایل‌نقلیه خود به مراکز تعیین‌شده توسط نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران، مراجعه و درخواست خود را در سامانه شماره‌گذاری ثبت کنند و پلیس راهور هم پس از بررسی اصالت وسیله‌نقلیه، هویت متعاملین و اقامتگاه خریدار، پرداخت جریمه‌ها و دیون معوق شامل هرگونه مالیات یا عوارض تعیین‌شده وسیله‌نقلیه موتوری موضوع معامله، اقدام به اختصاص پلاک به ‌نام آخرین مالک، نصب بر روی وسیله‌نقلیه و صدور سند مالکیت رسمی و کارت شناسایی وسیله‌نقلیه می‌کند.

معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی با تاکید بر این مصوبه اعلام کرد: «همانطور که می‌دانید و قبلا هم بارها اعلام شده بود، برگ سبز خودرو که صادر شده از سوی پلیس است همان سند رسمی وسایل‌نقلیه است. خوشبختانه دولت نیز در مصوبه اخیر خود بر این موضوع تاکید کرد.»

وی در ادامه ضمن اشاره به این نکته که سند صادره از سوی پلیس کافی‌است، گفت: «طبیعی است که دیگر نیازی نیست برای یک وسیله که منقول هم هست دوتا سند بگیریم. هدف ما کاهش هزینه‌های مردم است و از این رو اعلام می‌کنم که برگ سبز برای فروش خودرو کافی است و در واقع سند رسمی خودرو محسوب می‌شود که برابر قانون از سوی پلیس صادر می‌شود.»

جهانی در انتها از مردم خواست که به حرف دلال‌ها گوش نکرده و به پلیس اعتماد کنند.

با توجه به گفته‌های وی دفاتر اسناد رسمی مسئول سند زدن اموال غیرمنقول بوده و از آنجا که خودرو اموال منقول است برای سند زدن آن نیاز به مراجعه به این دفاتر نیست چراکه کسی فرش، یخچال و فریزر را نیز در دفاتر اسناد رسمی سند نمی‌زند.

جهانی در پایان در مورد اضافه شدن عبارت رسمی به سندهای صادر شده از سوی پلیس نیز گفت: «این عبارت چندماهی است که به سندهای صادر شده از سوی پلیس اضافه شده، البته سندهای قبلی نیز همین اعتبار را دارند و تنها عبارت رسمی به سندهای جدید اضافه شده است.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • mahdi.r
    mahdi.r | ۲۷ بهمن ۱۴۰۰

    سلام
    دولت سیزدهم زمانی رئیس قوه قضائیه بوده و بیشتر طرف قضائیه هست و تو هر نقل و انتقال ماشین حداقل یک میلیون بهشون میرسه اونم تو ماشینهای ارزان قیمت تو ماشینهای متوسط ۳ تومن.
    اصلا احتیاجی به دفترخانه نیست کاری هم نمیکنن انگار من یخچال میخرم باید ببرم دفتر خانه سند بزنم راهنمایی بهترین کارو انجام میده دستشون درد نکنه خواهشا پافشاری کنن اینه هزینه تحمیل شده رو از چنگ سبت سند در بیاره.
    چرا باید پول الکی به دفتر خانه بدیم چرا مگه دولت سیزدم نیامده تا سختیهای تحمیل شده رو از دوش مردم برداره
    این علنی ترین باجگیری سبت سند در بین مردم و قوه هاست همه مردم هم میدونن
    ممنون

  • حسین جوادی
    حسین جوادی | ۲۶ بهمن ۱۴۰۰

    اگه یه کار درست کرده باشند همینه اگه باز رای دولت برنگرده دستشون درد نکنه

مطالب پیشنهادی