ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

آیپد مینی
تکنولوژی

مشکل نمایشگر آیپد مینی 6 اپل را به دادگاه می‌کشاند

مدت کوتاهی پس از عرضه آیپد مینی 6 در سپتامبر 2021، برخی کاربران متوجه مشکل به اصطلاح «پیمایش ژله‌ای» نمایشگر آن شدند. هرچند اپل در پاسخ به این مشکل توضیح داده بود که این رفتار ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۲۳ بهمن ۱۴۰۰ | ۱۵:۳۰

مدت کوتاهی پس از عرضه آیپد مینی 6 در سپتامبر 2021، برخی کاربران متوجه مشکل به اصطلاح «پیمایش ژله‌ای» نمایشگر آن شدند. هرچند اپل در پاسخ به این مشکل توضیح داده بود که این رفتار قابل انتظار است، اما اکنون کاربران این دستگاه شکایت دسته جمعی علیه اپل تنظیم کرده‌اند.

مشکل پیمایش ژله‌ای به مشکلی گفته می‌شود که نیمی از نمایشگر دستگاه بسیار کندتر از نیمه دیگر به‌روز می‌شود و این امر کاملا قابل مشاهده است. در نهایت، نوعی جلوه لرزان در دستگاه مشاهده می‌شود و به همین دلیل آن را «پیمایش ژله‌ای» می‌نامند.

اپل گفته بود که این مشکل برای نمایشگرهای LCD از جمله پنل استفاده شده در آیپد‌ مینی‌ عادی است، اما به نظر می‌رسد برخی کاربران آیپد مینی 6 از توضیح غول فناوری راضی نیستند. شکایت دسته جمعی از اپل توسط فردی به نام «کریستوفر برایان» تنظیم شده که ادعا می‌کند این «نقص» نمایشگر آیپد مینی باعث می‌شود تا دستگاه «غیرقابل استفاده» باشد.

آیپد مینی

علاوه بر این، در این دادخواست ادعا شده:

«کاربران هنگام استفاده از دستگاه به دلیل این نقص دچار بیماری حرکت، حالت تهوع، استفراغ و میگرن شده‌اند. هرچند اپل تنها چهار روز پس از عرضه آیپد مینی، به طور آشکار به این مشکل اشاره کرده بود، اما به فروش آن ادامه داد و از رفع مشکل دستگاه خودداری کرد. در عوض، اپل برخلاف حجم شواهد، اصرار دارد که این نقص طبیعی است.»

شاکی همچنین تاکید دارد که سایر دستگاه‌هایی که از نمایشگر LCD استفاده می‌کنند از جمله آیپد ایر اپل، مشکل پیمایش ژله‌ای را تا این اندازه نشان نمی‌دهند. در همین حال، این شکایت غول مستقر در کوپرتینو را به «پنهان کردن» این نقص متهم می‌کند، زیرا همچنان به فروش آیپد مینی 6 ادامه داده است. از جمله اتهامات دیگری که در این شکایت به آن‌ها اشاره شده، نقض قانون رقابت کالیفرنیا، قانون تبلیغات نادرست، کلاهبرداری و موارد دیگر است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی