ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اسنپدراگون 8 نسل 1
تکنولوژی

اسنپدراگون 8 نسل 1 پلاس احتمالا زودتر از انتظارات با همکاری TSMC تولید می‌شود

با وجود این که زمان زیادی از معرفی چیپست پرچمدار اسنپدراگون 8 نسل 1 نمی‌گذرد، اما به نظر می‌رسد که کوالکام کار جدی روی نسخه بعدی تراشه پرچمدارش را شروع کرده، چرا که شایعات درباره ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۲۳ بهمن ۱۴۰۰ | ۲۰:۰۰

با وجود این که زمان زیادی از معرفی چیپست پرچمدار اسنپدراگون 8 نسل 1 نمی‌گذرد، اما به نظر می‌رسد که کوالکام کار جدی روی نسخه بعدی تراشه پرچمدارش را شروع کرده، چرا که شایعات درباره اسنپدراگون 8 نسل 1 پلاس آغاز شده است.

طبق گزارش یک منبع آگاه در شبکه اجتماعی چینی ویبو، کوالکام به دنبال عرضه تراشه‌ای 4 نانومتری به نام اسنپدراگون 8 نسل 1 پلاس است که در کارخانه‌های TSMC ساخته خواهد شد. این تراشه جایگزین اسنپدراگون 8 نسل 1 می‌شود که فقط حدود دو ماه از زمان عرضه آن می‌گذرد.

تولید اسنپدراگون 8 نسل 1 به کارخانه‌های سامسونگ محول شده اما مشکلات تولید نگذاشته این تراشه به اندازه کافی تولید شود و به دست شرکت‌ها برسد. از این رو، کوالکام زودتر از همیشه سعی دارد تراشه بعدی خود را بسازد و آن را با همکاری TSMC روانه بازار کند تا جایگزین چیپست ساخت کارخانه‌های سامسونگ شود.

اسنپدراگون 8 نسل 1

اسنپدراگون 8 نسل 1 پلاس هم 4 نانومتری خواهد بود

اسنپدراگون 8 نسل 1 پلاس به لحاظ فناوری لیتوگرافی پیشرفت به‌خصوصی نسبت به چیپست فعلی کوالکام ندارد. هر دو تراشه با فرآیند 4 نانومتری ساخته می‌شوند. تراشه فعلی از شماره مدل SM8450 استفاده می‌کند، اما شماره مدل تراشه بعدی SM8475 خواهد بود.

اگرچه فعلا اطلاعات خاصی درباره اسنپدراگون 8 نسل 1 پلاس در دسترس نیست، اما انتظار داریم که پردازنده مرکزی این تراشه قدرت بالاتر و سرعت کلاک بیشتری داشته باشد. افزون بر این، ظاهرا باید منتظر مصرف انرژی بهینه‌تری روی این دستگاه باشیم.

در شرایطی که اسنپدراگون 8 نسل 1 برای اولین بار روی شیائومی 12 و سری گلکسی S22 به کار گرفته شد، حالا احتمالا باید منتظر باشیم تا مدل پلاس این چیپست را روی گوشی‌هایی مثل شیائومی 12 اولترا و حتی سری شیائومی میکس 5 ببینیم. منتها این اطلاعات فعلا در حد گمانه‌زنی است و نمی‌توان به آن‌ها اتکا کرد. بهتر است منتظر بمانیم تا گزارش‌های بیشتری در این باره منتشر شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی