ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

عضو کمیسیون مشترک
فناوری ایران

عضو کمیسیون مشترک مدعی شد: طرح صیانت هفته آینده تصویب خواهد شد

فلاحی با بیان اینکه فشارهای مختلفی وجود داشته تا طرح صیانت به سرانجام نرسد، مدعی شد این طرح هفته آینده در کمیسیون تصویب خواهد شد. این سخنان در حالی مطرح می‌شود که نسخه‌های قبلی طرح ...

مجتبی آستانه
نوشته شده توسط مجتبی آستانه | ۲۴ بهمن ۱۴۰۰ | ۱۷:۱۱

فلاحی با بیان اینکه فشارهای مختلفی وجود داشته تا طرح صیانت به سرانجام نرسد، مدعی شد این طرح هفته آینده در کمیسیون تصویب خواهد شد. این سخنان در حالی مطرح می‌شود که نسخه‌های قبلی طرح صیانت کنار گذاشته شده و هیئت رئیسه از نسخه‌ای جدید با نام «نظام تنظیم مقررات خدمات فضای مجازی» رونمایی کرده است.

«احمدحسین فلاحی» عضو کمیسیون مشترک بررسی طرح صیانت در نشست خبری خود با اشاره به این طرح گفت:

«قانون حمایت از کاربران در فضای مجازی در بیش از 40 کشور وجود دارد و صاحبان پیام‌رسان‌های بیگانه در کشور ما دفتر ندارند که پاسخگو باشند.»

او با تاکید بر اینکه در این طرح به دنبال ساماندهی هستند و نمی‌خواهند فیلتر کنند اظهار داشت: «اصلا تا زمانی که زیرساخت داخلی نداشته باشیم، نمی‌توانیم فیلتر کنیم.»

به گفته فلاحی برخی نمایندگان با تفکر سیاسی خاص تا الان تلاش کردند که کار پیش نرود: «از 23 نفری که در کمیسیون هستیم، چهار نفر سعی کردند زمان کمیسیون را بگیرند و از هر طرف فشار آمده تا کار انجام نشود اما انشاءالله به زودی در هفته آینده تصویب می‌شود.»

در حالی فلاحی از تصویب طرح صیانت در هفته آینده خبر می‌دهد که برخی اعضای کمیسیون در اظهار نظرهای متفاوتی، اعلام کرده‌اند با توجه به اینکه مجلس درگیر بررسی بودجه است، تا پایان سال فرصتی برای برگزاری جلسات کمیسیون مشترک به وجود نخواهد آمد.

کمیسیون طرح صیانت

طبق آیین‌نامه داخلی کمیسیون مشترک برای تصویب بایستی بیش از دو سوم اعضای کمیسیون به آن رای مثبت به دهند.

گفتنی است با اعلام هیئت رئیسه کمیسیون مشترک، طرح‌های قبلی کنار گذاشته شده و قرار است طرح «نظام تنظیم مقررات خدمات فضای مجازی» در دستور کار این کمیسیون قرار گیرد. اگرچه برخی معتقد هستند بررسی مجدد این طرح با نامی دیگر در مجلس غیرقانونی است و بر اساس آیین نامه داخلی مجلس تا طرح قبلی که وصول شده رد یا تایید نشود، امکان وصول طرح دیگری وجود ندارد.

لازم به ذکر است فلاحی یکی از موافقین سر سخت طرح صیانت بوده و حتی در آخرین جلسه علنی کمیسیون، به همراه عنابستانی از جمله نمایندگانی بود که با ارائه فرصت بیشتر به مرکز پژوهش‌های مجلس برای بررسی طرح مخالفت کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی