ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

احراز هویت آنلاین
فناوری ایران

لغو ممنوعیت احراز هویت برخط ؛ امکان افتتاح حساب آنلاین فراهم شد

براساس مصوبه امروز شورای عالی مبارزه با پولشویی، امکان افتتاح حساب غیرحضوری و آنلاین برای بانک‌ها فراهم شد و دیگر محدودیتی در این زمینه وجود ندارد. حال نئوبانک‌ها بدون دغدغه در این زمینه می‌توانند فعالیت ...

مجتبی آستانه
نوشته شده توسط مجتبی آستانه | ۲۴ بهمن ۱۴۰۰ | ۱۷:۴۴

براساس مصوبه امروز شورای عالی مبارزه با پولشویی، امکان افتتاح حساب غیرحضوری و آنلاین برای بانک‌ها فراهم شد و دیگر محدودیتی در این زمینه وجود ندارد. حال نئوبانک‌ها بدون دغدغه در این زمینه می‌توانند فعالیت کنند.

اواسط بهمن ماه یکی از تبصره‌های قانون مبارزه با پول‌شویی زنگ خطر را برای فعالیت نئوبانک‌ها در کشور به صدا درآورد. در آن زمان مدیریت کل مقررات، مجوزهای بانکی و مبارزه با پولشویی با انتشار نامه‌ای به تبصره 3 ماده 91 آیین مبارزه با پول‌شویی اشاره و اعلام کرد نئوبانک‌‌ها برای افرادی که تا به حال در بانک فرآیند شناسایی حضوری را طی نکرده‌اند، نبایست به صورت غیرحضوری افتتاح حساب کند.

اما پیگیری‌های دیجیاتو از «مهران محرمیان»، معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی در آن زمان حاکی از تلاش‌ها برای حذف این تبصره بود. حال براساس توییت مدیر روابط عمومی بانک مرکزی، با مصوبه امروز شورای عالی مبارزه با پولشویی، عملا امکان افتتاح حساب غیرحضوری برای بانک‌ها فراهم شده است.

مصوبه شورای عالی مبارزه با پولشویی

مصوبه شورای عالی مبارزه با پولشویی تنها شامل احراز هویت آنلاین نشده بلکه طبق این مصوبه، بانک‌ها می‌توانند کلیه خدمات پایه بانکی را به صورت آنلاین ارائه کنند و مشتریان‌شان دیگر نیاز به مراجعه حضوری به شعب ندارند.

براساس مصوبه مذکور، بانک‌ها و موسسات اعتباری می‌توانند از طریق امضای دیجیتال و روش‌های بیومتریک اقدام به احراز هویت مشتریان خود کنند.

گفتنی است هیئت وزیران بهمن سال 1399 با پیشنهاد شورای عالی مبارزه با پولشویی، ممنوعیت احراز هویت غیرحضوری برای ارائه خدمات پایه را از آیین‌نامه اجرایی قانون مبارزه با پولشویی حذف کرد. اما اجرایی شدن این تصمیم نیازمند تصویب دستورالعملی از سوی شورای عالی مبارزه با پولشویی بود. حال این مهم اجرایی شده و یکی از دغدغه‌های فعالیت نئوبانک‌ها برطرف شده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی