ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

سازنده تراشه
کسب و کار

درآمد SMIC، بزرگترین تراشه‌ساز چین با وجود تحریم‌های آمریکا رکورد زد

بزرگترین تراشه ساز چین یعنی ابرشرکت بین‌المللی ساخت نیمه‌رسانا یا به اختصار اس‌ام‌آی‌سی (SMIC) گزارش مالی سال 2021 خود را منتشر کرد که با وجود قرارگیری در لیست سیاه ایالات متحده، از درآمد بی‌سابقه و افزایش چشمگیر ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۲۴ بهمن ۱۴۰۰ | ۲۱:۳۰

بزرگترین تراشه ساز چین یعنی ابرشرکت بین‌المللی ساخت نیمه‌رسانا یا به اختصار اس‌ام‌آی‌سی (SMIC) گزارش مالی سال 2021 خود را منتشر کرد که با وجود قرارگیری در لیست سیاه ایالات متحده، از درآمد بی‌سابقه و افزایش چشمگیر سود حکایت دارد. SMIC همچنین قصد دارد به سرمایه‌گذاری خود ادامه دهد و تلاش دارد با سرمایه‌ 5 میلیارد دلاری، سه کارخانه جدید راه‌اندازی کند.

طبق گزارش مالی این شرکت، SMIC در سال 2021 موفق شده درآمد 5.44 میلیارد دلاری را ثبت کند که نسبت به سال قبل 39 درصد افزایش داشته و از سال 2010 تاکنون بیشترین نرخ رشد این شرکت محسوب می‌شود. سود آن نیز با رشد قابل توجه 138 درصدی نسبت به سال گذشته به 1.7 میلیارد دلار رسیده است.

موفقیت بزرگترین تراشه ساز چین با وجود تحریم آمریکا

 بزرگترین تراشه ساز چین

باید به این نکته توجه داشت که دولت ایالات متحده آمریکا در سال 2020 بزرگترین تولیدکننده تراشه چین یعنی SMIC را به لیست سیاه خود اضافه کرده بود.

با این وجود اس‌ام‌آی‌سی در بیانیه خود توضیح می‌دهد:

«در حالی که محدودیت‌های «فهرست سیاه» موانع زیادی را بر سر راه توسعه ایجاد کرد، کمبود جهانی تراشه و تقاضای شدید برای تولید محلی و بومی فرصتی نادر را برای شرکت به ارمغان آورد.»

SMIC بزرگترین ریخته‌گری چین است و تراشه‌هایی را تولید می‌کند که توسط سایر شرکت‌های صنعت فناوری طراحی شده‌اند. از جمله رقبای بسیار بزرگ آن می‌توان به TSMC تایوان و سامسونگ اشاره کرده که البته فناوری چینی‌ها چندین نسل عقب‌تر است.

در چند سال گذشته، تنش‌ها بین چین و ایالات متحده و نبرد آن‌ها برای تسلط بر فناوری‌های کلیدی و مهم افزایش یافته است. نیمه‌رساناها یکی از حوزه‌ها تحت تمرکز این دو ابرقدرت محسوب می‌شود. هرچند چین به طور قابل توجهی از ایالات متحده در صنعت تراشه عقب‌تر است، اما SMIC رشد مناسبی را تجربه کرده و سعی دارد وابستگی‌اش به فناوری‌های خارجی را کاهش دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
مطالب پیشنهادی